טיסת אל על LY001 לניו יורק בוטלה היום (ה') עקב מה שמוגדר על ידי מקורבים למשרד התחבורה כ"אי זמינות של הצוות". עם זאת, עדיין לא מדובר בחזרה של טייסי אל על למסלול העיצומים. למעשה, הן הטייסים והן הנהלת פועלים לפתור את הבעיה בהקדם האפשרי.
בבסיס ביטול הטיסה עומדת המחלוקת היחידה שלא נפתרה בין הטייסים להנהלה במשבר האחרון, בעיה שנוצרה לאחר שמנהל התעופה הישראלי חתם על הסכם בינלאומי לפיו טייסים לא יכולים לטוס מעבר לגיל 65.
מאחר שגיל הפרישה בישראל לגברים הוא 67, עלתה השאלה מה יעשו עם טייסים בני 65 עד 67 באל אל. הנהלת אל על הציעה לטייסים בגיל זה שלוש אפשרויות:
1. פרישה, עם מענקים מוגדלים.
2. הדרכת טייסים אחרים באמצעות סימולטורים.
3. תפקידי מנהלה, למשל מנהלי אגפים באל על.
העובדים, מצדם, סירבו להצעות ודרשו להמשיך לקבל 70% מהשכר בשנתיים האמורות, כולל כל התוספות. ההנהלה, בשלב זה, לא מוכנה לכך וההערכות הן כי ביטול הטיסה היום היה איתות אזהרה מצד הטייסים, אם כי, כאמור, בשלב זה מעדיפים כל הצדדים לא להסלים את המצב.
לא התקבלה תגובה מהנהלת אל על. לא ניתן היה להשיג תגובה מוועד הטייסים בחברה.
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל
קוד האתי
המופיע
בדו"ח האמון
לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה
אוטומטית ולא יפורסמו באתר.