בתום מו"מ שנמשך כשנתיים: נחתם ההסכם הקיבוצי בבורסה

בין ההסכמות: הבטחת תנאי העובדים במועד מעבר הבורסה למבנה של חברה למטרות רווח, מענק מיוחד שיינתן בעת השינוי, תוספות שכר וצמצום ההעסקה העקיפה באמצעות קליטת חלק מעובדי הקבלן

אורן לרנאו גרשון גלמן עמיר שפטל אבי ניסנקורן יצחק לרנר  איתי בן זאב/צילום באדיבות דוברות ההסתדרות
אורן לרנאו גרשון גלמן עמיר שפטל אבי ניסנקורן יצחק לרנר איתי בן זאב/צילום באדיבות דוברות ההסתדרות

בתום כשנתיים של משא ומתן, וכשבוע לאחר גיבוש המתווה בין הצדדים בתיווכו של יו"ר ההסתדרות אבי ניסנקורן, נחתם לפני זמן קצר באופן רשמי ההסכם הקיבוצי שמעגן את תנאי העסקתם של כ-240 עובדי הבורסה לניירות ערך.

ההסכם, שתקף ל-5 השנים הקרובות, מסדיר בין היתר סוגיות עקרוניות שונות הקשורות לביטחונם התעסוקתי של העובדים, קידומים ותוספות שכר. כמו כן הוא כולל הבטחת תנאי העובדים במועד שינוי מבנה הבעלות, לכשיתקיים המעבר של הבורסה ממבנה בעלות של חברה ללא מטרות רווח למבנה של חברה למטרות רווח, כתוצאה מהחקיקה העומדת על הפרק בוועדת הכספים של הכנסת.

בהקשר לשינוי מבנה הבעלות, ההסכם מסדיר גם את המענק המיוחד שיינתן לעובדים בעת השינוי, תוך הקצאת חבילת מניות בשיעור של 6% ממניות הבורסה אשר תחולק בין העובדים.

בין היתר, יוגדל שיעור המענק השנתי המבוסס על ביצועים אישיים לעומת החלק הניתן באופן אחיד, וכן הוגדרה במסגרת תקציב הקידום תוספת שכר שנתית של כ-3.5%.

הנהלת הבורסה שהביעה בהסכם את הכרתה בחשיבות ההעסקה הישירה, התחייבה לפעול לצמצום צורות העסקה עקיפות ולקלוט בטווח המיידי חלק מעובדי הקבלן המועסקים כיום בבורסה למעמד של עובדים מן המניין, כאשר הראשונים שייקלטו יהיו עובדי הניקיון בבניין.

עוד הוסכם בין הצדדים כי לעובדי אבטחה, המועסקים כעובדי קבלן, תינתן זכות קדימה בעת פרסום מכרזים חיצוניים. הנהלת הבורסה התחייבה לקדם גם את שיתוף-הפעולה ליישום ההסכם שהובילה ההסתדרות להעסקת עובדים עם מוגבלות וקליטתם למגוון תפקידים.

יו"ר ההסתדרות, אבי ניסנקורן, אמר כי: "ההסכם מחזק את מעמדם ואת ביטחונם התעסוקתי של עובדי הבורסה, תוך הכרה חיונית בתרומתם והבטחת יציבותו של הגוף בתקופה משמעותית זו של שינוי מבנה הבעלות והמאמצים לפיתוח פעילותה של הבורסה. אני מברך את ועד העובדים על הנחישות שבה פעלו לאורך הדרך ומודה למנכ"ל הבורסה איתי בן זאב, על הגמישות שהפגינה ההנהלה על מנת להגיע להסכמות שמכבדות את הצדדים".

מנכ"ל הבורסה, איתי בן זאב, ציין כי: "אנו שמחים כי המו"מ הממושך והמורכב הגיע לסיומו. זהו הסכם מצוין הן לעובדים והן לבורסה, בשל העובדה כי הוא מעודד מצוינות אישית בקרב העובדים ובו בעת נותן להם ביטחון תעסוקתי. כעת, משנחתם ההסכם, נוכל לפעול יחד במלוא המרץ לחיזוקה של הבורסה נוכח האתגרים הרבים העומדים בפנינו, במטרה להשיב את הבורסה למקומה הטבעי המרכזי בכלכלה הישראלית".

ועד עובדי הבורסה: "אחרי מו"מ ארוך הצלחנו להגיע להסכמות לטובת עובדי הבורסה והבורסה עצמה, לא מעט בזכות התערבותו ותמיכתו של יו"ר ההסתדרות אבי ניסנקורן שהתייצב לצדם של העובדים. אנו מאחלים הצלחה למנכ"ל החדש איתי בן זאב בתפקידו ובטוחים כי יחד נוכל להמשיך להצעיד את הבורסה קדימה להישגים חדשים".