אחד מבעלי השליטה בסמסונג נעצר ונחקר בחשד לנתינת שוחד

ג'יי. י. לי, העומד בראש סמסונג גרופ, נעצר שלשום בגין מעורבותו לכאורה בפרשת שחיתות שכבר הובילה להדחתה של נשיאת דרום קוריאה, פארק גון-הייה

ג'יי. י. לי. מיועד לתפקיד היו"ר / צילום: רויטרס
ג'יי. י. לי. מיועד לתפקיד היו"ר / צילום: רויטרס

כשידיו כבולות, נלקח אתמול (שבת) אחד מבני המשפחה השולטת באחד הקונגלומרטים הגדולים ביותר בעולם לתשאול בידי הרשויות בדרום קוריאה, לאחר שבילה את הלילה בתא מעצר קטן.

ג'יי. י. לי, העומד בראש סמסונג גרופ, נעצר שלשום (ו') בגין מעורבותו לכאורה בפרשת שחיתות שכבר הובילה להדחתה של נשיאת דרום קוריאה, פארק גון-הייה. 

לי בן ה-48, שהונו מוערך ב-6.2 מיליארד דולר, עומד בראש ענקית הטכנולוגיה והיצרנית הגדולה ביותר בעולם של סמארטפונים, מכשירי טלוויזיה בעלי צג שטוח ושבבי זיכרון.

ב-2:20 בצהריים הגיע לי למשרדו של התובע המיוחד. פקידים ליוו אותו לאחר שיצא מטנדר של משרד המשפטים.

משרדו של התובע המיוחד מאשים את לי במתן שוחד לידידתה של הנשיאה כדי להשיג תמיכה ממשלתית בתהליך העברת המנהיגות בקונגלומרט מאביו של לי, שתפקודו נפגע מהתקף לב, ללי עצמו. שלשום הודיע משרד התובע כי יגיש נגד לי כתב אישום שסעיפיו יכללו שוחד, מעילה, הסתרת נכסים בחו"ל ועדות שקר.

לי בילה את הלילה במרכז המעצר בפאתי סיאול, שבו הוא שהה לבדו בתא קטן שבאחת מפינותיו נמצא בית שימוש מוסתר במחיצה.

מעצרו של לי אינו צפוי לפגוע בפעילותן השוטפת של החברות הכלולות בקונגלומרט, שבראשן עומדים מנהלים מקצועיים, אך מומחים אמרו כי מעצרו עלול לפגוע בלקיחת החלטות אסטרטגיות ברמת הקונגלומרט עצמו. סמסונג הוא הקונגלומרט הגדול ביותר בדרום קוריאה.

סמסונג מארגן את עצמו מחדש כדי שלי יוכל לשלוט בקונגלומרט, לאחר שתפקודו של אביו נפגע כתוצאה מהתקף לב ב-2014.

ההחלטות שתהליך לקיחתן עלול להסתבך בעקבות מעצרו של לי כוללות את ההחלטה אם לארגן מחדש את הקבוצה במבנה של חברת החזקות וכן את התוכנית לוותר על "משרד האסטרטגיה העתידית" - גוף מרכזי בתהליך לקיחת ההחלטות שעליו נמתחה ביקורת בעקבות חשיפת פרשת השחיתות.