אושרת קוטלר נגד חדשות 2: "תחקיר בית האבות - לא שלהם"

קוטלר ל"ליידי גלובס": "החוקר הפרטי נפגש איתנו קודם, אבל רצה המון כסף" ■ חדשות 2: "מאחלים לאושרת קוטלר להצליח בדיוק כפי שהיא מצליחה עד היום"

אושרת קוטלר / צילום: רונן פדידה
אושרת קוטלר / צילום: רונן פדידה

"החוקר הפרטי שעשה את העבודה בבית האבות בתחקיר של 'חדשות סוף השבוע' בערוץ 2 הגיע אליי קודם. זה לא תחקיר מקורי שלהם", אומרת אושרת קוטלר, מגישת "המגזין" של ערוץ 10, בראיון במגזין "ליידי גלובס", שיתפרסם מחר (ג').

עוד מספרת קוטלר על התחקיר שהצית סערה ציבורית: "נפגשנו עם החוקר הפרטי 3 פעמים, אבל הוא רצה המון כסף, ופשוט לא היה לנו. אני לא נגד לשלם על חומר, אבל לא היה לי לתת, ובעוד נשמתי נעתקת, ידעתי שזה יגמור במקום אחר. אני חושבת שמאז שהגשתי את 'חדשות סוף השבוע' בערוץ 2 לפני 20 שנה, לא היה להם סיפור כזה".

קוטלר מספרת בראיון על הקושי של חדשות 10 בהתמודדות בזירה הבינלאומית מול חדשות 2, על רקע הפערים המשמעותיים בין המהדורות ברייטינג כפי שהוא נתפס, לטענתה, בטעות. "יש מציאות מאוד מצערת באופן שבו התקשורת הזרה תופסת את הפער המלאכותי ברייטינג. אף מנהיג מהליגה הראשונה בעולם לא מתראיין לחדשות 10, כי נדמה לו שאנחנו הקטנים. המספרים משקרים במובן הזה, כולם יודעים מה שווים שיטת המדידה ופיפל מיטר, שפורסמו עליו כבר אינסוף תחקירים.

"ועדיין, כל השוק משועבד לזה, כי זה נוח לכולם, אבל ההבדל האמיתי הוא שגם ככה הולך ומצטמצם הפער בין חדשות 10 לחדשות 2, והוא לא משמעותי כמעט. כשיוחלפו הערוצים עוד מעט, כולם יבינו את זה. כרגע מאוד קשה לראיין כך מנהיגים בעולם, אז אני כבר לא מנסה. לא ניסיתי לראיין את אובמה, לא ניסיתי לראיין את הילארי, עשיתי ניסיון עקיף להגיע לטראמפ, אבל הרמתי ידיים מהר מאוד".

בהתייחס לפרשת ביבי-נוני אמרה קוטלר: "זה עשה לי תעוקת לב. נאמר כך: אם זה נכון, אז האדמה רועדת מבחינתי. הכול משחק ציני? יכול להיות".

מחדשות 2 נמסר בתגובה לדבריה של קוטלר: "כנראה שאושרת קוטלר מתקשה לזהות סיפור גדול גם כשהיא רואה אותו מול העיניים. חדשות 2 שילמו סכום קטן עבור החזר הוצאות, סכום הנמוך משמעותית מעלות נסיעה למעבדת כלבים בקוריאה, אבל כנראה שיש דברים חשובים יותר להשקיע בהם כסף. אנו מאחלים לאושרת קוטלר להמשיך ולהצליח בדיוק כפי שהיא מצליחה עד היום". 

קוטלר מסרה בתגובה לדברי חדשות 2: "אני שמחה שהסיפור החשוב הזה נחשף בסופו של דבר בידי משווק מוצלח. אלא שלשם כך אין שום צורך ביכולת לזהות סיפור עיתונאי, רק בתקציב נדיב. יש דברים שכסף לא יקנה אף פעם, עבודה עיתונאית אמיתית היא אחד מהם. ולעצם העניין - לא משנה באיזה ערוץ התפרסמו הדברים, יש לעשות הכול כדי לעצור את האכזריות הזאת". 

■ הראיון המלא - במגזין "ליידי גלובס". ניתן לרכוש את המגזין ברשת סטימצקי.