גאדג'טים: Gear S3 Frontier - שעון חכם יפהפה של סמסונג

מדובר בשעון החכם היפה ביותר בשוק, עם ממשק מצוין ויכולות כושר רבות ■ הבעיה: מבחר האפליקציות הדל

יצרניות השעונים החכמים מתקשות לסחוף את הצרכנים עם המוצרים שלהן, למרות שמי שהתמכר לשעון מהסוג הזה, כנראה לא יוותר עליו. הדור האחרון של השעונים זוכה לעיצובים אופנתיים יותר, כאשר ה-Gear S3 Frontier של סמסונג, הוא כנראה אחד השעונים החכמים היפים בשוק, אם לא היפה ביותר מבניהם.

עיצוב: מדובר בגרסה בעלת מראה מוקשח יותר מזו של הקלאסית. השעון כולל רצועת פלסטיק מחוספסת (22 מ"מ, ניתנת להחלפה) וכתר עגול העוטף את המסך. הכתר עטוף בחריטות, המוסיפות למראה האתגרי. מדובר בשעון שנוח לענוד אותו על היד, למרות שמתישהו במשך היום, מתחילים להרגיש את המשקל שלו - 62 גרם.

ממשק: סמסונג משתמשת בשעונים שלה (וגם בטלוויזיות החכמות) במערכת ההפעלה טייזן. מדובר במערכת הפעלה עם ממשק נהדר עבור שעונים חכמים. הממשק אינטואטיבי, מהיר ופשוט להפעלה. מעמוד הבית שלה השעון, ניתן לקבוע מסכי קיצור המציגים את מזג האוויר, מספר הצעדים, נגן המוזיקה, אנשי קשר, תזכורות ואפילו עדכוני חדשות (מאפליקציית Flipboard).

המעבר בין המסכים מתבצע בצורה הכי פשוטה שיכולה להיות - הכתר שעוטף את המסך מסתובב ומאפשר מעבר מהיר. לשעון יש שני כפתורים פיזיים בצד ימין, הכפתור התחתון מאפשר גישה לתפריט הראשי, שם אפשר למצוא את כל האפליקציות המותקנות על השעון. לחיצה עם האצבע על האייקון תפעיל את אותה אפליקציה.

טייזן מציעה ממשק עברית, אשר הגיור שלו התבצע בצורה טובה. יש לסמסונג אפשרות לביצוע פקודות קוליות, אבל לא בעברית. מה שכן, יש מקלדת זעירה על המסך עם עברית, המאפשרת בצורה המזכירה את המקלדות מהטלפונים הישנים של פעם (שתי לחיצות להגיע לאות ב' או שלוש לחיצות לאות ג') להקליד. זה טוב, רק אם רוצים להקליד משהו ממש קצר.

יש גם אפשרות לקביעת הודעות מוכנות מראש, כאשר רוצים לסנן שיחה או לענות למסרונים. ניתן גם להגיב להודעות וואטס אפ מהשעון או לקרוא אותן. רק חבל שאפשר לקרוא רק את ההודעה האחרונה שנשלחה מאותו איש קשר. אם הוא שלח שלוש הודעות, ניתן לראות רק את האחרונה.

השעון יודע לשמש כדיבורית בחיבור לסמארטפון. הדיבורית מספקת סאונד שמע סביר, איכות המיקרופון גם סבירה, אבל קיבלנו מעט תלונות על הד.

ה-Gear S3 יודע לעבוד עם סמארטפוני אנדרואיד וגם עם אייפונים, אבל במקרה של iOS, היכולות של השעון של סמסונג מוגבלות יותר. למשל, אי אפשר לענות למסרונים.

אפליקציות: החיסרון הגדול בטייזן הוא מבחר האפליקציות. מדובר בהיצע מצומצם מאוד. לשעון יש גם התקן NFC, זה יאפשר בעתיד ביצוע תשלומים בארץ דרך שירות סמסונג Pay (מתי שזה יתחיל לפעול בישראל).

חיבור: פשטות החיבור תלויה בסמארטפון שלכם. אם יש לכם את אחד מדגמי הגלקסי, הכל מתבצע בצורה אוטומטית דרך אפליקציה בשם סמסונג Gear. אם אתם מחזיקים מכשיר אנדרואיד אחר, סמסונג ידרשו מכם להתקין מלבד אפליקציית ה-Gear, עוד שתי אפליקציות.

ספורט: המטרה של סמסונג עם ה-Gear S3 היא לפנות לקהל החובב ספורט. ככזה, השעון מצויד בעמידות למים (תקן IP68), מד דופק אשר הפגין ביצועים טובים, התקן GPS עבור ריצה ללא סמארטפון ואפליקציית כושר פנימית בשם S Health. זו יודעת להציג מדדים שונים, כמו: מרחק, דופק, נתוני משקל המוזנים באופן ידני ומספר כוסות המים אותם שותים במשך היום.

השעון יודע להזכיר לקום מהכסא לאחר זמן ישיבה ממושך, הוא יודע למדוד את מספר הקומות שעליתם במשך היום והוא גם יודע לזהות באופן אוטומטי שעברתם להליכה ארוכה או מהירה ולהציג הודעות עידוד. גם השימוש בשעון בזמן ריצה נוח, כאשר השעון מספק קריאות עידוד בקול. ניתן להוריד שירים לשעון ולצאת לריצה ללא סמארטפון, כאשר אוזניות בלוטות' מחוברות אליו.

סוללה: הסוללה של השעון הצליחה לספק יומיים עבודה במצב בו המסך דלוק באופן קבוע. אם משתמשים במצב בו המסך כבוי בזמן המתנה, זמן העבודה עומד על כ-3 ימים. כמובן שפעילויות ספורט בהן יש שימוש ב-GPS, יקצרו את הזמן הפעולה של השעון. קיבולת הסוללה עומדת על 380 מיליאמפר/שעה, כאשר ה-Gear S3 כולל טכנולוגיית טעינה אלחוטית ומטען שולחני. כל שצריך הוא להניח את השעון בעריסה שלו והטעינה מתחילה.

בשורה התחתונה, ה-Gear S3 Frontier הוא השעון החכם היפה ביותר בשוק. יש לו ממשק מצוין ויכולות כושר רבות, הבעיה במבחר האפליקציות הדל.

מחיר: 1,800 שקל
ציון: 9

צחי הופמן היה כתב הטכנולוגיה והגאדג'טים של "גלובס". כיום הוא מנהל בלוג ביקורות פרטי ("the gadget reviews") ועובד בחברת בלונד 2.0, המתמקדת ביח"צ לחברות סטארט-אפ