דוח התעסוקה בארה"ב: 235 אלף משרות נוספו בפברואר, מעל הצפי

דוח התעסוקה החזק מגדיל את הסיכויים להעלאת ריבית בארה"ב בהחלטה הקרובה בשבוע הבא ■ שיעור האבטלה ירד ל-4.7% בפברואר מ-4.8%

דונלד טראמפ / צילום: רויטרס
דונלד טראמפ / צילום: רויטרס

היום ב-15:30 התפרסם דוח התעסוקה האמריקאי לחודש פברואר, הדוח שמסכם חודש מלא ראשון של דונלד טראמפ בבית הלבן. הדוח הקודם פורסם זמן קצר אחרי כניסתו לנשיאות ב-20 בינואר.  

לפי הדוח לשוק העבודה האמריקאי (המגזר הלא חקלאי) נוספות 235 אלף משרות חדשות בפברואר, לעומת צפי הכלכלים לתוספת של 210 אלף משרות. נתון חודש ינואר שופר ב-11 אלף לתוספת של 238 אלף משרות. שיעור האבטלה רשם ירידה של 0.1% לרמה של 4.7% , בהתאם לצפי הכלכלנים.

נתון לא פחות מעניין הוא שכר העבודה הממוצע לשעה, שעלה ב-0.2% לרמה של 26.09 דולר. העלייה בשכר ב-12 החודשים האחרונים עמדה על 2.8%.

הדוח החזק מגדיל אף יותר את הסיכוי להעלאת ריבית בארה"ב בהחלטה הקרובה בשבוע הבא. לקראת פרסום הדוח תמחרו בשוק סיכוי של כ-91% להעלאת ריבית בשבוע הבא וכעת הנתון הזה צפוי להתקרב ל-100%.

התחזית לתוספת המשרות עלתה ביומיים האחרונים לאחר פרסום הדוח המקדים - סקר ADP לפיו נוספו 298 אלף משרות חדשות למגזר הפרטי בחודש פברואר, לעומת התחזית לתוספת של 184 אלף מקומות עבודה ולאחר 261 אלף מקומות עבודה חדשים בינואר. 

החברות בארה"ב מעודדות מההצהרות של הנשיא טראמפ לעידוד "הכלכלה האמריקאית תחילה", והן מגבירות את קצב העסקת העובדים עקב הגברת פעילות. כמו כן, ההצהרות שלו באשר להקלות במס וברגולציה מוסיפות אף הן לאווירה האופטימית של המעסיקים.