שיאן השכר באקדמיה (ובכלל): פרופ' למשפטים באונ' בר-אילן

פרופ' גדעון פרחומובסקי מקבל שכר בגובה כ-250 אלף שקל בחודש ■ עוד ברשימת עשרת המרוויחים הגדולים באקדמיה: נשיאי האוניברסיטאות הגדולות בישראל ודיקן הפקולטה לרפואה בצפת - המסונפת לבר-אילן

אוניברסיטת בר אילן / צילום: איל יצהר
אוניברסיטת בר אילן / צילום: איל יצהר

שיאן השכר במוסדות האקדמיים, על פי דוח השכר לשנת 2015, הוא גם השיאן מקרב כלל עובדי הגופים הציבוריים בישראל, עם משכורת דמיונית בגובה 252,375 שקל ברוטו בחודש (עלות שכר 285 אלף). מדובר בגדעון פרחומובסקי, פרופסור למשפטים מאוניברסיטת בר-אילן, שלפי הנהלת המוסד נהנה משכרו בזכות קרן מיוחדת שנועדה לגיוס חברי סגל מצטיינים ותוך תיאום לכאורה עם הוועדה לתקצוב ותכנון במועצה להשכלה גבוהה (ות"ת) ועם משרד האוצר (האחרונים טענו כי השכר נמצא בבדיקה).

יצוין כי יותר מ-200 עובדי אוניברסיטת בר אילן משתכרים בין 40 ל-82 אלף שקל.

במקום השני מקרב בכירי האקדמיה ניצב נשיא האוניברסיטה הפתוחה, פרופ' קובי מצר, עם שכר בגובה 85,530 שקל ברוטו בחודש. במקום השלישי נשיא הטכניון, פרופ' פרץ לביא, עם 84,183 שקל ברוטו בחודש (בטכניון כ-300 עובדים משתכרים 35-70 אלף שקל).

אל המקום הרביעי הגיעה נשיאת אוניברסיטת בן גוריון, פרופ' רבקה כרמי, עם שכר בגובה 84,038 שקל ברוטו בחודש. אל המקום החמישי הגיע נשיא מכון וייצמן, פרופ' דניאל זייפמן, עם 83.5 אלף שקל, במקום השישי נשיא אוניברסיטת בר-אילן, פרופ' משה קווה, עם 82,775 שקל ברוטו בחודש ואל המקום השביעיי הגיע נשיא אוניברסיטת ת"א, פרופ' יוסף קלפטר, עם 80,861.

אל המקום השמיני הגיע נשיא האוניברסיטה העברית בירושלים, פרופ' מנחם בן ששון, עם שכר בגובה 80,178 שקל ברוטו בחודש. במקום התשיעי ניצב דיקן הפקולטה לרפואה בצפת, המסונפת לאוניברסיטת בר-אילן, פרופ' רן טור-כספא עם 74,081 שקל ברוטו בחודש. במקום העשירי ניצב נשיא אוניברסיטת אריאל, פרופ' יהודה דנון, עם 72,036 שקל ברוטו בחודש.

מאוניברסיטת בר אילן נמסר: "התשלום לפרופ' פרחמובסקי הינו תשלום מענק מקרן מיוחדת למצטיינים שהוקצתה לפני עשר שנים ע"י האוניברסיטה לקליטת סגל מצטיינים, באישור ות"ת ובתיאום עם הממונה על השכר באוצר. עם הצטרפותו של פרופ' פרחומובסקי לבר-אילן ב- 2005 , הוא קיבל הלוואה בסך 500 אלף דולר אשר ע"פ הכללים שנקבעו לקרן הנ"ל, הפכה עכשיו, בתום 10 שנים, למענק.

"יש להדגיש כי אין מדובר בשכר אלא בהלוואה עומדת שהפכה למענק בתום עשר שנים והצגת המענק בדוח הממונה כשכר חוטאת לאמת ויוצרת מצג שוא".