משחקי הכדורגל באירופה במהלך פסח ימשכו כ-4,000 ישראלים

"השנה המשחקים של ליגת האלופות נפלו על חופשת פסח, ולכן הביקוש מגיע לשיא"

ג'יאנלואיג'י בופון שוער יובנטוס / צלם: רויטרס
ג'יאנלואיג'י בופון שוער יובנטוס / צלם: רויטרס

עידו ווג, סמנכ"ל איסתא ספורט, מציין כי משחקי הכדורגל שימשכו אליהם את מרבית הישראלים במהלך הפסח יהיו אלה שבליגת האלופות, כאשר במסגרת משחקי רבע הגמר תפגוש יובנטוס את ברצלונה, וריאל מדריד תארח את באיירן מינכן. הסיבוב הראשון יתקיים בחול המועד פסח (בתאריכים 11-12.4 בטורינו ובמינכן), והסיבוב השני יתקיים בספרד בתאריכים 18-19.4 (כשהמסגרות הלימודיות יתחדשו ב-19.4).

ווג מעריך כי ארבעת המשחקים (כולל הגומלין) צפויים למשוך כ-4,000 ישראלים. "השנה, המשחקים הללו נפלו על חופשת פסח, בניגוד לשנה שעברה, ולכן הביקוש מגיע לשיא", מוסיף אבינועם מרום, מנכ"ל טיקטים מבית תלמה תיירות, שמעריך כי לצד ארבעת המשחקים הללו כ-2,000 ישראלים יפקדו את משחק הקלאסיקו ריאל מדריד-ברצלונה שיתקיים במדריד ב23 לאפריל.

וכמה עולה התענוג? איסתא ספורט, למשל, מציעה לאוהדי הספורט חבילה הכוללת את שני המשחקים של ריאל מדריד וברצלונה. החבילה - הכוללת טיסות, כרטיסים למשחק, שני לילות במדריד ולילה בברצלונה - תתחיל ב-1,500 אירו.

בשבוע הבא יתקיים הדרבי של מדריד, אליו מעריכים באיסתא ספורט שיגיעו כ-1,000 ישראלים. חבילה כזו - הכוללת טיסות, בית מלון, 4 לילות וכרטיסים למשחק - תתחיל ב-1,000 אירו לאדם.

זאת ועוד, לישראלים הרבים שצפויים לפקוד את ברצלונה במהלך חג הפסח תהיה אפשרות לפקוד את הקאמפ נואו למשחקי ליגה ביתיים של ברצלונה. כך למשל, בימי חול המועד של חג הפסח חבילה הכוללת את משחק הכדורגל של ברצלונה מול ריאל סוסיאדד תעמוד על כ-1,000 אירו, לעומת משחק שייערך בסוף אפריל, ולאחר הפסח מול אוסאסונה - שחבילה אליו תעלה מ-850 אירו - כך באיסתא ספורט. חבילה שמציעה טיקטים עבור המשחק שבין ברצלונה-יובנטוס יתחיל בכ-1,150 אירו לאדם, כולל 4 לילות ולינה - מחיר דומה לחבילה עבור משחק הכדורגל שבין ריאל מדריד-באיירן מינכן.

המחירים הללו מאמירים כאשר משדרגים את מקום הישיבה באצטדיון (לרוב המחיר ההתחלתי כולל מקומות ישיבה פחות אטקרטיביים), או כאשר מדרגים את בית המלון - כך שאל כולם להתייחס כמחיר התחלתי.

לצד תעשיית תיירות הספורט הפורחת, גם שירותים נלווים אחרים יוצאים נשכרים מהביקוש העולה לטיולי כדורגל בחו"ל. כך למשל לפי דני שמעוני, מנכ"ל הרץ ישראל: "בשנה-שנתיים האחרונות אנו מזהים מגמה חדשה סביב הטיסות למשחקי ליגת האלופות, במסגרתה משפחות שיוצאות לטיולים למשחקי כדורגל, רבים מהם לרגל חגיגות בר-מצווה, שוכרות גם רכב לתקופה של יומיים-שלושה. גם השנה אנחנו מזהים עלייה בהזמנות ליעדים בתאריכים בהם יתקיימו המשחקים כמו ברצלונה, מדריד, מינכן ומונאקו".