מסתמן: המלצה לכתב אישום נגד שרה נתניהו בפרשת המעונות

הפרקליטות צפויה להמליץ על הגשת כתב אישום נגד רעיית ראש הממשלה בגין קבלת דבר במרמה והפרת אמונים - כך דווח בחדשות 10 ■ את ההחלטה הסופית יקבלו פרקליט המדינה והיועץ המשפטי לממשלה

שרה נתניהו  / צילום: ליאור מזרחי
שרה נתניהו / צילום: ליאור מזרחי

הפרקליטות צפויה להמליץ על הגשת כתב אישום נגד שרה נתניהו בגין פרשת המעונות - כך דווח הערב (ה') בחדשות 10. את ההחלטה הסופית בנושא צפויים לקבל פרקליט המדינה שי ניצן או היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט.

נתניהו חשודה בקבלת דבר במרמה ובהפרת אמונים בכמה הזדמנויות שונות, במסגרתן השיתה על קופת המדינה הוצאות פרטיות, כמו העסקת חשמלאי במעון ראש הממשלה והעברת רהיטי גן. היא נחקרה בפרשות השונות מספר פעמים ביחידת להב 433 ולפני למעלה משנה העבירה המשטרה את המלצתה לכתב אישום נגד נתניהו. לפני מספר חודשים הועבר התיק בשנית אל פרקליטות מחוז ירושלים, שם התקבלה ההחלטה להמליץ בפני היועץ המשפטי לממשלה על הגשת כתב אישום.

בין היתר, צפויה המדינה להגיש בפרשה כתב אישום גם נגד סמנכ"ל משרד ראש הממשלה עזרא סיידוף. אחד העדים בתיקים הוא אב הבית של מעון ראש הממשלה מני נפתלי, שסיפק למשטרה ראיות נגד התנהלות המעון. נפתלי זכה בתביעה שהגיש נגד המדינה בעקבות העסקתו במעון.

 

בין הפרשיות המשמעותיות שנחשפו בעניינה הייתה "פרשת המטפלת", במסגרתה מטפלת סיעודית שטיפלה באביה של נתניהו קיבלה על פי החשד תשלום מכספי המדינה ולא מכספם האישי של הזוג כנדרש על פי החוק. פרשה נוספת הייתה "פרשת הארוחות", בגינה חשודה נתניהו כי דיווחה על מימון ארוחות לכמה אנשים בסכומים גבוהים, אולם בפרקליטות טרם סיימו להגיש את חוות הדעת בפרשה זו.

משפחת נתניהו דחתה את ממצאי המשטרה לאחר פרסומם. "הגברת נתניהו לא עברה שום עבירה", אמר יועץ התקשורת של המשפחה ניר חפץ. "מדובר בנושאים שאפילו לא מגרדים את זוטי הדברים. על מה מדובר? על אוכל? על טיפול של כמה ימים באביה, שהגברת שילמה עליו מכספו? לכן, אנחנו בטוחים שרשויות החוק ידעו להתעלם מהניתוח בתקשורת ויתברר שמדובר באבסורד שאין בו כלום, ואפילו פחות מזה".