ירידות בסיום בוול סטריט; פריגו איבדה כ-5%, אפל ירדה

הריבית בארה"ב נותרה ללא שינוי בטווח של 0.75%-1% ■ לאחר הנעילה: דוחות פייסבוק ו-AIG

וול סטריט / צילום: רויטרס
וול סטריט / צילום: רויטרס

המסחר בניו-יורק הסתיים היום (ד') בירידות, על רקע החלטת הריבית של הפדרל ריזרב שהתפרסמה הערב. המסחר בבורסות אירופה מתנהל בירידות, לאחר נעילה מעורבת בשוקי אסיה.

 

בהתאם לתחזיות המוקדמות הריבית נותרה ללא שינוי בטווח של 0.75% - 1%. במקביל להחלטה פורסמו גם הפרוטוקולים של מפגש ה-FOMC, בהם נכלל פילוח ההצבעות בוועדה ותחזית החברים בה באשר להמשך הצמיחה הכלכלית בארה"ב.

פורסם מדד מנהלי הרכש בסקטור הלא-יצרני בארה"ב לחודש אפריל, שעמד על 57.5 נקודות, אל מול הצפיי לנתון של 56.1 נקודות. כל נתון מעל 50 נקודות מהווה אינדיקציה לצמיחה כלכלית.

כן פורסם נתון מלאי הנפט הגולמי בארה"ב. המלאי הצטמצם ב-900 אלף חביות, אל מול התחזיות שצפו צמצום של 3.3 מיליון חביות.

עונת הדוחות מגיעה היום לנקודת שיא: הדוחות הרבעוניים של ריינולדס אמריקן , טיים וורנר  ו-דלפי  פורסמו לפני פתיחת המסחר.

פייסבוק , קראפט היינץ , AIG , טסלה  ו-NXP  יפרסמו את דוחותיהן לאחר הנעילה. 

המשקיעים מגיבים היום לדוחות הכספיים של אפל  שריכזה עניין. אמש לאחר סגירת המסחר דיווחה אפל על תוצאות הרבעון הראשון של השנה. החברה עמדה בתחזיות הרווח אולם החמיצה בשורת ההכנסות.

בגזרת הישראליות: פלוריסטם  ריכזה עניין לאחר שהחברה דיווחה על תוצאות טובות בניסוי הפיילוט בחיות גדולות במוצר נגד אסונות קרינה וגרעין. בחברה ציינו היום כי מדובר במסלול לקראת אישור מוצר תחת מסלול חיות של ה-FDA, בו לא נדרשים ניסויים קליניים בבני אדם , בגלל אופי האינדיקציה.

סלקט ביוטכנולוגיה  ריכזה עניין אף היא. החברה המפתחת טכנולוגיה המאפשרת ברירה של תאי גזע מאוכלוסיית תאים מעורבת, קיבלה אור ירוק מה-FDA להתקדם לעבר הגשת בקשה לאישור תרופה חדשה (IND) בארה"ב למוצר הדגל של החברה, ה-ApoGraft.

פריגו  ריכזה עניין לאחר שחוקרים פשטו על משרדי החברה.