פלייבאזז ואפסטר יציעו בישראל שילוב של פרסומות בתוכן

פלטפורמות התוכן האינטראקטיבי יציעו למפרסמים ולפבלישרים לשלב פרסומות, בהן פרסומות וידאו, בסקרים ובחידונים שלהן ■ שתי החברות מנהלות מגעים עם חלק מהפבלישרים המקומיים לגבי אפשרות להתקשרות בלעדית

סקרים של פלייבאז / צילום מסך
סקרים של פלייבאז / צילום מסך

בטיימינג זהה ומפתיע, פלטפורמות התוכן האינטראקטיבי פלייבאזז ואפסטר מרחיבות את מודל ההתקשרות שלהן עם מפרסמים ועם פבלישרים. ל"גלובס" נודע כי שתי החברות יציעו את האפשרות לשלב פרסומות קצרות - כולל פרסומות וידאו - בתוך התוכן שהן מייצרות.

עוד נודע כי בימים אלה מנהלות הפלטפורמות מגעים עם חלק מהפבלישרים המקומיים לגבי האפשרות להתקשרויות בלעדיות, תמורת עסקאות אפרונט שיבטיחו מראש היקף הכנסה מסוים לפבלישר עבור בלעדיות. התנהלות זאת דומה מאוד לקרב שניהלו בעבר שתי חברות המלצות התוכן הישראליות טאבולה ואאוטבריין כשניהלו מהלכי חדירה לשוק הישראלי.

פלייבאזז ואפסטר אינן מציעות מוצרים חופפים, אך הרעיון המרכזי שעומד בבסיס המוצרים שלהן הוא ייצור תוכן אינטראקטיבי דוגמת סקרים וחידונים שמגרים את הגולש לצרוך אותו, לקחת בו חלק מעשי תוך כדי ייצור מעורבות רגשית ואף לשתף אותו. המוצרים, המכונים "קוויזים", נועדו גם לסייע לפבלישרים לייצר יותר תנועה באתרים, אך גם לתת מענה תוכני הולם לחברות ומותגים שרוצים לייצר פרסום תדמיתי.

המודל המסחרי שהיה נהוג עד עתה אפשר לחברות להזמין "קוויז" לפי נושא תוכן. למשל, חברת מזון הייתה יכולה לרכוש חידון שיעסוק בגבינות ובתועלות שלהן באופן כללי עם שאלות ספציפיות למותג כזה או אחר. הרעיון הוא לייצר תוכן שלא ישרת רק את חברת המזון, אלא בעיקר יישא ערך כלשהו לקורא, אבל התגמול לחברות היה בכל מקרה עבור התוכן - לא עבור פרסום ששולב בתוכו.

בכל הקשור לפלייבאזז, האפשרות לשלב פרסומות כבר קיימת בצורה מסוימת בשווקים בחו"ל, אך עד עתה לא נעשה בה שימוש בארץ. ישנן לכך כמה סיבות מרכזיות, בהן שוק קטן והעובדה שעד לפני זמן לא רב הפרסום הפרוגרמטי לא היה מפותח בארץ. באספטר, לעומת זאת, לא נתנו באף שוק את האפשרות לשלב פרסום בתוך התוכן - וישראל היא למעשה השוק הראשון שבו מתבצע מהלך כזה.

לדברי יעל שפריר, מנהלת פעילות פלייבאזז במזרח התיכון, מזרח אירופה ואפריקה, פלטפורמת התוכן של החברה יצאה לדרך במטרה להיענות לאתגרים בסיסיים בשוק התוכן הדיגיטלי, ביניהם תשומת-הלב ההולכת ופוחתת לתכנים כתובים, התקצרות זמני שהייה באתרים דיגיטליים וצמיחת הטראפיק מרשתות חברתיות על חשבון הכניסות הישירות לדף הבית.

"הכלים של פלייבאזז מאפשרים ליוצרי תוכן לתקשר נרטיבים בתחומים שונים בצורה שבאמת עובדת, ולשותפים העסקיים - לשפר את מדדי הצריכה שלהם וללמוד אודות הגולשים שלהם. התוכן האינטראקטיבי לא רק מייצר מעורבות גבוהה, אלא גם הרבה מאוד דאטה. אתרים ומפרסמים לומדים, באמצעות הנתונים והסטטיסטיקות האלה, להכיר את הלקוחות שלהם ואת הדרך שבה הם אוהבים לצרוך תוכן", אומרת שפריר.

לדבריה, "השלב הבא יהיה להביא לשותפים שלנו גם רווחים כספיים. ערוץ מסחרי אחד הוא עולמות התוכן המסחרי (Branded Content), שבהם אנחנו מאפשרים למותגים לעשות מהלכי תוכן, תוך שימוש בפלטפורמה והפצה בנטוורק של פלייבאזז, לצד פעילות בנכסים הדיגיטליים של המותגים וברשתות החברתיות. לאלה כאמור מתווספים נתונים, שמאפשרים אופטימיזציה בזמן אמת, צביעה של גולשים והפקת תובנות צרכניות.

"הערוץ השני הוא מינוף הצפיות הרבות בתכנים האדיטוריאליים לטובת רווחים מפרסום פרוגרמטי. זה מודל שפלייבאזז מפעילה בעולם, ולאחרונה גם בישראל, באמצעות מיקומי פרימיום שיושבים בתוך המאמר האינטראקטיבי ומעניקים לפרסומות תשומת-לב מקסימלית".