"חלאסרטן" - ההשקה המנצחת של איגוד השיווק לשנת 2016

מדובר בפרויקט של מרכז טל שהשיק זירה דיגיטלית שתפקידה לסייע לחולי סרטן צעירים

השקת "חלאסרטן" היא ההשקה המנצחת של איגוד השיווק לשנת 2016. הקמפיין נבחר על-ידי ועדת החדשנות של האיגוד שמונה 16 מנהלי שיווק בכירים. מדובר בפרויקט של מרכז טל שהשיק זירה דיגיטלית שתפקידה לסייע לחולי סרטן צעירים.

מדי שנה מצטרפים למעגל חולי הסרטן בישראל כ-2,800 חולי סרטן צעירים, בטווח הגילאים של 18-44. הפעילות הדיגיטלית הקיימת בישראל של 2016 לחולי סרטן בישראל היא אינפורמטיבית בעיקרה. העמותות המובילות מנגישות מידע רב, חד-כיווני לרוב, ומציעות תמיכה קבוצתית או אישית באמצעות פרויקטים ממשיים ובאופן מוגבל ואף מיושן בפלטפורמות הדיגיטליות.

עם העלייה במספר חולי הסרטן הצעירים, זיהו במכון טל ואקום, צורך מובהק - לדבר לחולי סרטן צעירים בשפה שלהם, בפלטפורמות הרלוונטיות להם, להנגיש מידע הנוגע לתחומי החיים המסוימים שלהם ולהציע תמיכה זמינה, רציפה ורבת-השפעה מאנשים כמותם.

"חלאסרטן - מדריך יומיומי לחיים" הוא בית דיגיטלי שמטרתו לתמוך ולשפר את איכות החיים של החולים הצעירים, לחזק את התקווה ולהנגיש מידע רלוונטי אמין ומהימן.

עיקר מאמצי הפרסום והשיווק הופנו לקהל חולי הסרטן הצעירים. המטרה הייתה ליידע את ציבור החולים הצעירים על הבית החדש העומד לרשותם. מטרת המהלך הייתה "להוציא את הסרטן מהארון", באמצעות יציאה מהקיר הווירטואלי בפייסבוק לקיר אמיתי ומוחשי במציאות.

בעקבות ההשקה, מאזן הכוחות בקטגוריה הכללית של הגופים העוסקים בסוגים השונים של מחלת הסרטן קיבל תפנית שמשפיעה על השיח עם חולים צעירים בבתי החולים. החלה מגמה של המלצת הצוות הרפואי לצעירים על האתר כמורה דרך מהימן (בתוך אינספור אתרי רשת) ועל עמוד הקהילה כ"בית" לצעירים.

עמוד הקהילה של "חלאסרטן" זוכה מדי שבוע לחשיפה של כ-20,000 איש בממוצע, כ-70% מתוכם בטווח הגילאים שהוגדר תחילה - 18-44.