"יש רעב בהודו למערכות ישראליות בתחום הערים החכמות"

10 חברות ישראליות מציגות במסגרת תערוכה שנפתחה היום במרכז הירידים בניו-דלהי שבהודו את מיטב הטכנולוגיות שפתחו לטיוב מים ולניהול ערים חכמות ולבנייה ירוקה

נרנדרה מודי / צילום: רויטרס
נרנדרה מודי / צילום: רויטרס

10 חברות ישראליות מציגות במסגרת תערוכה שנפתחה היום (ד') במרכז הירידים בניו-דלהי שבהודו את מיטב הטכנולוגיות שפתחו לטיוב מים ולניהול ערים חכמות ולבנייה ירוקה.

לדברי הנספח הכלכלי-מסחרי של משרד הכלכלה והתעשייה בניו-דלהי, ברק גרנות, "יש בהודו רעב אדיר לטכנולוגיות הישראליות בתחום הערים החכמות. חברות רבות מכל העולם שפעילות בתחום זה לוטשות עיניים אל השוק ההודי - והרשויות בהודו מעדיפות את החדשנות הישראלית בתחום", אמר.

בין החברות הישראליות שמציעות את שירותיהן לרשויות בהודו גם חברת FSM המפעילה בתל אביב את שירותי "תל אופן" להשכרת אופניים. בתערוכה מציגות גם GIV סולושנס שעוסקת בפתרונות לניהול ערים; חברות המים עמיעד וווטר-גן ועוד.

בשיחה עם "גלובס" אמר גרנות כי הרשויות בהודו נערכות להשקעות בהיקפים של עשרות מיליארדי דולרים מדי שנה בתחום הערים החכמות, וזאת לקראת המעבר הצפוי של כ-300 מיליון איש במהלך העשור הקרוב מהמרחבים הכפריים - לערים: "ממשלת הודו מובילה תוכנית ל-107 ערים חכמות ברחבי המדינה ואנחנו מקווים שלחברות הישראליות ייפתחו הזדמנויות רבות בתחום הזה. בשנתיים האחרונות אנו עדים לשינוי חיובי שחל ביחס לחברות הישראליות שפועלות הודו וההתחממות ביחסים בין המדינות ניכרת היטב", אמר.

ראש ממשלת הודו, נרנדרה מודי, צפוי לבקר בישראל בקיץ הקרוב - ביטוי נוסף ליחסים החמים בין המדינות.

לפני כחודש וחצי התעשייה האווירית חתמה על עסקת הנשק הגדולה ביותר בתולדות התעשיות הביטחוניות הישראליות ובמסגרתה היא תספק מערכות של טילי הגנה מסוג ברק 8 לצבא היבשה ולחיל הים של הודו, וזאת בהיקף של כ-2 מיליארד דולר. בסוף השבוע שעבר חנך איש העסקים הישראלי, סמי קצב מפעל לייצור נשק קל בהודו בשיתוף עם החברה המקומית פונג' לויד במטרה להתחרות יחדיו על מכרזים שעתידים להתפרסם במדינה במהלך השנים הקרובות והיקפם מוערך במאות מיליוני דולרים: "השתתפות החברות הישראליות בתערוכה בניו-דלהי בתחום הערים החכמות יכולה להוות עבורן דריסת רגל בשוק אדיר ואין ספק שכפי שהתעשיות הביטחוניות מגיעות לעסקאות משמעותיות בהודו - גם חברות אזרחיות מישראל יכולות להצליח בו", אמר גרנות: "בשנתיים האחרונות, וביחס ישיר למדיניותו של ראש הממשלה מודי, ניכר שהרשויות בהודו מקלות באופן משמעותי על הביורוקרטיה וזאת תוך הסרת חסמים המקצרים משמעותית תהליכים ומשפרים את הסביבה העסקית במדינה".