מחזיקי אג"ח אפריקה מצפים ליותר מהצעות סיידוף ובן משה

נציגות האג"ח מקווה לקבל בשבוע הקרוב הצעות מחייבות לרכישת אפריקה ישראל, שלאחריהן יוחלט אם להמשיך במסלול של מכירתה או מכירה בחלקים

מוטי בן-משה / צילום: תמר מצפי
מוטי בן-משה / צילום: תמר מצפי

נציגות מחזיקי האג"ח של אפריקה ישראל המשיכה השבוע לבחון את האפשרויות העומדות בפניה למכירת החברה או נכסיה המרכזיים, כחלק מהסדר חוב כולל עמם. לאחר שביום חמישי שעבר נפגשו חברי הנציגות עם איש העסקים מוטי בן משה, וקיבלו ממנו הצעה לרכישת הבעלות המלאה על אפריקה ישראל במסגרת הסדר חוב, ערכו השבוע חברי הנציגות פגישות מקבילות עם נציגיהם בישראל של שני הגורמים האחרים שעדיין מתעניינים ברכישת הבעלות על החברה כולה - לארי מייזל והאחים נתי ועופר סיידוף.

לפי גורמים המקורבים למגעים, התרשמו חברי הנציגות מהרצינות שהראו האחים סיידוף ומהכיוון החיובי של הצעתם, למרות שזו עדיין אינה מספקת אותם. לפי אותם גורמים, הצעתם של האחים למחזיקי האג"ח כוללת תשלום מזומן של 800 מיליון שקל, הנפקת אג"ח חדשות של אפריקה ישראל בהיקף של 1.15 מיליארד שקל, וכן אפשרות לקבל בעתיד מניות של החברות הבנות בתנאים מסוימים, וכך ליהנות מאפסייד במקרה של שיפור בעסקיהן.

לאפריקה ישראל חוב של 2.89 מיליארד שקל למחזיקי האג"ח משלוש הסדרות (כ"ו-כ"ח), כך שבשלב הראשון מדובר בתספורת של 32% למחזיקים, שעשויה בשלב השני להתכווץ אם הם יקבלו בעתיד כאמור גם מניות של החברות הבנות. הצעה זו הגיעה, כאמור, לאחר שביום חמישי שעבר הציע בן משה למחזיקי האג"ח 800 מיליון שקל במזומן וכן אג"ח חדשות בהיקף של כ-1.3 מיליארד שקל תמורת הבעלות המלאה על אפריקה ישראל. הצעה זו, ששיקפה תספורת של כ-30% על החוב, כללה עם זאת תשלום מזומן של 300 מיליון שקל בלבד בשלב הראשון.

לדעת מקורבים לנציגות, עומד כיום שווי נכסי אפריקה ישראל על 2.3-2.4 מיליארד שקל, כך שללא קבלת פרמיה מצד המציעים על שווי זה, יהיה עדיף למחזיקים לפעול למכירת הנכסים בחלקים, במקום למכור את החברה כמקשה אחת. בשבוע הקרוב מקווים חברי הנציגות לקבל הצעות מחייבות מצד שלושת המתעניינים, שלאחריהן יוחלט האם להמשיך במסלול של מכירת החברה כולה, או לעבור למכירה בחלקים.

הסנונית הראשונה לאפשרות המכירה בחלקים הגיעה בתחילת השבוע מחברת גינדי החזקות, שהציעה לרכוש את מניות השליטה (74%) באפריקה מגורים תמורת 830 מיליון שקל במזומן. המחיר שיקף פרמיה של כ-13% במועד הגשת ההצעה (שהצטמצמה מאז בגלל זינוק של כ-9% במניה) ומבחינת הנציגות מדובר לכן בהצעה רצינית וראויה. עם זאת, ההצעה כוללת תשלום של 350 מיליון שקל בלבד במועד השלמת העסקה, בעוד שיתרת הסכום תיפרס על פני חמש שנים וחצי, ומשום כך הנציגות אינה ששה להיענות לה.

גינדי החזקות נמצאת בבעלות חמשת ילדיו של יגאל גינדי - ליטל, אבי, גיא, רועי ומנחם. וכמו אפריקה מגורים, גם היא עוסקת בייזום ושיווק של פרויקטים בתחום הבנייה למגורים. אתמול בערב הודיעה גינדי החזקות כי היא נענתה לבקשת הנציגות והנאמנים של סדרות האג"ח של אפריקה ישראל, להאריך את תוקף הצעתה עד ליום שני הקרוב בשעה 20:00. הצדדים סיכמו כי מדובר במועד סופי, ולאחר מועד זה תפקע ההצעה.

מניית אפריקה מגורים
 מניית אפריקה מגורים