סקנדל דיזל נוסף? פיאט תעדכן תוכנה ב-100 אלף כלי רכב

יצרנית הרכב האיטלקית תבצע את העדכון בדגמים אחרונים של רכבי דיזל בעקבות האשמות מצד גורמים ממשלתיים כי החברה מעורבת בתרמית שנועדה לעקוף את כללי זיהום האוויר

הכניסה למפעל של פיאט קרייזלר במישיגן / צילום: רויטרס
הכניסה למפעל של פיאט קרייזלר במישיגן / צילום: רויטרס

 

פיאט קרייזלר תבצע עדכונים משמעותיים בכמויות גדולות של מכוניות עם מנועי דיזל מהדגמים האחרונים במטרה להגיע להסדר עם גורמים ממשלתיים המשוכנעים כי יצרנית המכוניות האיטלקית מעורבת בשערוריית גזי פליטה.

החברה הודיעה אתמול (שישי) כי בכוונתה לעדכן את מערכות התוכנה ביותר מ-100 אלף ג'יפ גרנד צ'רוקי ודודג' ראם 1500 דיזל. פיאט נוקטת את הצעד למרות שהיא טוענת כי לא אינה מעורבת בסקנדל מהסוג שהיכה בפולקסוואגן מאז 2015.  

גורמים בכירים במשרד המשפטים חוקרים את פיאט מאז שהסוכנות להגנה על הסביבה (EPA) האשימה אותה בינואר בתרמית שנועדה לעקוף את כללי זיהום האוויר הממשלה. החברה מסרה כי תמשיך להיאבק בהאשמות שלפיהן צירפה לכאורה אמצעים תרמית במטרה להוליך שולל את הרגולטורים.  

פיאט מכרה יותר מ-50 אלף מכוניות מדגם ראם דיזל ב-2015 וב-2016, מספר העולה בהרבה על הרכבים שנמכרו בידי מתחרותיה בשוק הדיזל. ה-EPA עדיין צריכה לאשר לחברה למכור את הדגמים הללו השנה לאחר שפיאט תצליח להציג סידור שירצה את משרד המשפטים.