סליחה תקלה: בריטיש איירווייס ביטלה טיסות מהית'רו ומגטוויק

בעקבות הפסקה בפעילות מערכות המידע שלה ביטלה חברת התעופה את כל הטיסות שנועדו להמריא עד 6 בערב שעון בריטניה משני נמלי התעופה הגדולים בלונדון ■ בוטלה טיסת החברה מחר בבוקר מנתב"ג

חברת התעופה בריטיש איירווייס ביטלה את כל טיסותיה משני נמלי התעופה הגדולים של לונדון למשך כמה שעות, לאחר "קריסה כללית של מערכת טכנולוגיית המידע שגורמת הפרעות חמורות מאוד להפעלת הטיסות שלנו ברחבי העולם" - כך הודיעה היום (שבת) החברה.

גורם רשמי בבריטיש איירווייס אמר כי אין ראיות לכך שמדובר במתקפת סייבר. כל הטיסות שנקבעו עד לשעה 6 בערב - שעון בריטניה - בוטלו.  

בהודעה שפרסמה החברה נאמר: "הטרמינלים בהית'רו ובגטוויק דחוסים באופן קיצוני, וביטלנו את כל הטיסות בשני נמלי התעופה עד 6 בערב ביום, אז נא לא להגיע לנמלי התעופה.

"ברגע שנוכל, נספק מידע נוסף באתר ba.com, בטוויטר ובערוצי התקשורת של נמלי התעופה, בנוגע לטיסות שאמורות להמריא לאחר השעה הזו".

חברת התעופה לא מסרה כמה טיסות יידחו או יבוטלו וגם לא כמה אנשים יושפעו מהתקלה. 

בריטיש עדכנה כי טיסת אחר-הצהריים של חברת התעופה מנתב"ג לנמל התעופה הית'רו תצא בזמן הקרוב. לעומת זאת, שתי הטיסות שתוכננו להמריא מהית'רו לנתב"ג היום בשעות אחר-הצהריים המאוחרות וטיסת הלילה מבוטלות, ובשל כך יבוטלו גם הטיסות שמתוכננות לצאת מחר בבוקר מישראל לבריטניה.

הנהלת בריטיש איירווייס מסרה כי היא עושה כל מאמץ כדי לסייע לנוסעים שנתקעו בלונדון למצוא טיסות חלופיות ליעדיהם, וכמו כן, החברה תציע פיצוי מלא לנוסעים שאין באפשרותם לטוס בטיסות החלופיות.

בתגובה לציוצים של נוסעים בטוויטר, צייצה החברה כי היא מתמודדת עם "הפסקת פעולתה של המערכת הגלובלית" שפגעה באתר שלה, בצ'ק-אין המקוון ובמרכזי הקשר. הטיפול בכך עומד בעדיפות עליונה, אבל אם טיסתך מיועדת למחר, ייתכן שתצטרך להשלים את הצ'ק-אין בנמל התעופה".

החברה הודיעה כי היא "מצטערת מאוד" על אי-הנוחות שנגרמה לנוסעים ופועלת לפתור את הבעיה בהקדם האפשרי. בכירי החברה לא נתנו שום אינדיקציה בנוגע לגורם האפשרי לתקלה.