נטייה לירידות בסיום בוול סטריט; מניית טבע ירדה ב-2.5%

נתון הוצאות הצרכנים לחודש אפריל עלה ב-0.4% , בהתאם לצפי הכלכלנים ■ מדד מחירי הבתים קייס-שילר עלה ב-5.9% בשנה האחרונה, מעל הצפי ■ אמזון על סף מחיר של 1,000 דולר

 בוול סטריט/ צילום: רויטרס
בוול סטריט/ צילום: רויטרס

יום המסחר (ג') בוול סטריט ננעל במגמה מעורבת עם נטייה לירידות קלות במדדי המניות, לאחר שאתמול לא התקיים מסחר בניו יורק בשל יום הזיכרון. בבורסות אירופה ננעל המסחר במגמה שלילית.

 

בשווקים הפיננסיים ממשיכים לנסות ולהעריך כיצד תגלגל פרשת הקשר הרוסי לטראמפ וממשלו, והאם בסופו של דבר יודח נשיא ארה"ב, על כל המשתמע מכך.

בינתיים, חזרה לכלכלה, נראה כי השווקים עיכלו כי העלאת ריבית נוספת בארה"ב כבר בחודש יוני היא עובדה מוגמרת. עוד קודם לכן, תתקבל אינדיקציה נוספת על חוזק הכלכלה הגדולה בעולם עם פרסום דוח התעסוקה לחודש מאי ביום ו' הקרוב.

"אנחנו רואים בשבירת רף ה-2,400 נקודות במדד ה-S&P 500 אישור לכך שהשוק השורי מתחדש", ציינו היום באופנהיימר.

בגזרת המאקרו היום, ב-15:30 שעון ישראל פורסם מדד האינפלציה PCE שעלה ב-0.2% באפריל לעומת צפי לעלייה של 0.1%. ב-12 החודשים האחרונים עלה ה-PCE ב-1.7%. נתון הוצאות הצרכנים לחודש אפריל עלה ב-0.4% , בהתאם לצפי הכלכלנים,  לאחר יציבות בחודש מארס. גם נתון ההכנסה האישית רשם עלייה של 0.4%, בהתאם לצפי.

ב-16:00 שעוננו פורסמו נתוני מדד מחירי הבתים קייס-שילר למארס וביטחון הצרכנים לחודש מאי. המדד עלה ב-5.9% בשנה האחרונה (עד מרץ), לעומת צפי האנליסטים לעלייה של 5.6% בחישוב שנתי. מדד ביטחון הצרכנים האמריקאים, שהתפרסם ב-17:00, ירד ל-117.9 נקודות לעומת צפי ל-120 נקודות, לאחר קריאה של 120.3 נקודות באפריל.

טבע   המשיכה לאבד גובה ויורדת לשפל של יותר מ-12 שנה. גם מניית פריגו  נסחרה בירידה חדה.

בנק סיטיגרופ  מכר את חטיבת האנליזה לנכסים קבועים לבורסת לונדון תמורת 685 מיליון דולר במזומן.

מניות אמזון  וטסלה נסחרו בעליות, כשהראשונה על סף רמת 1,000 דולר למניה.

מניית אורבוטק  עלתה לאחר שהחברה דיווחה היום על עסקה בהיקף של בכ-24 מיליון דולר בסין.

יצרניות הסיגריות דוגמת פיליפ מוריס  ואלטריה   נסחרו על רקע דוח של ארגון הבריאות העולמי, לפיו הליך גידול הטבק גורם לנזקים אדירים לסביבה.

[לפורטל הפיננסי][לבורסות בעולם]