מה מלמדת התשואה העודפת של מדד הנאסד"ק 100?

מדד הנאסד"ק 100 רשם מתחילת השנה עלייה של יותר מ-20%, בעוד מדד הראסל 2000 התקדם בכ-3% בלבד ■ אם הקצב הזה יימשך, זו תהיה השנה בה נרשם הפער הגדול ביותר בין שני המדדים מאז 1999 - השנה שלפני התנפצות בועת ההיי-טק

 בוול סטריט/ צילום: רויטרס
בוול סטריט/ צילום: רויטרס

מדדי המניות בוול סטריט טיפסו אתמול (ו') לשיאים חדשים, בהובלת מניות הטכנולוגיה הגדולות. המניות הקטנות יותר, מנגד, רשמו השנה תשואת חסר משמעותית.

מדד הנאסד"ק 100 רשם מתחילת השנה עלייה של יותר מ-20%, בעוד מדד הראסל 2000 התקדם בכ-3% בלבד. אם הקצב הזה יימשך, זו תהיה השנה בה נרשם הפער הגדול ביותר בין שני המדדים מאז 1999 - השנה שלפני התנפצות בועת ההיי-טק. 

את ה"אשמה" במרבית הפער ניתן לתלות במניות של 5 חברות המרכיבות 40% מדד הנאסד"ק 100: אפל, מיקרוסופט, אמזון, פייסבוק ואלפאבית (החברה האם של גוגל). 

"אנחנו למעשה נמצאים בכלכלה שבא המנצח לוקח את הכל", אומר  Boris Schlossberg מחברת  BK Asset Management , ל-CNBC. "זו התפתחות שאינה טובה לחברה ולכלכלה". 

"המצב גם משקף אכזבה מיכולתו של טראמפ ורצונו ליישם את הדברים שהוא ניצח בגללים בבחירות, כמו הורדת מסים ומתן עזרה ממוקדת לעסקים קטנים", הוא מוסיף. "לאחר הסחירות מדד המניות הקטנות זינק אולם לאחר מכן, ובעיקר בשבועות האחרונים, המצב השתנה".

גם עבור שוק המניות והסיכוי להמשך הראלי המצב הנוכחי אינו מבשק טובות, שכן שוק שעולה על גבן של מספר מצומצם של מניות מובילות הוא לא שוק בריא ובדרך כלל מצב כזה מסמן את סופה המתקרב של מגמת העליות. 

עם זאת, בשוק הכללי (הנאסד"ק והבורסה של ניו-יורק) המצב שונה בתכלית ומספר המניות ששוברות שיאים במקביל למדדים ממשיך להיות גבוה.