קרן נוי מגדילה את חלקה בכוכב אגירה שאובה

כוכב אגירה שאובה מקימה תחת כוח פרטית בכוכב הירדן ■ העסקה כוללת מכירת 40.5% מהחברה לקרן נוי בסכום של עד 116 מיליון שקל

עמודי חשמל / צילום: איל יצהר
עמודי חשמל / צילום: איל יצהר

קרן נוי, המתמחה בהשקעות בתשתיות ובאנרגיה, רוכשת את כל החזקות חברת ההנדסה תהל בחברת כוכב אגירה שאובה, המקימה תחנת כוח בכוכב הירדן. על העסקה דווח לראשונה ב"גלובס". מדובר במכירת 40.5% ממניות כוכב אגירה שאובה לידי קרן נוי, בתמורה לסכום של עד 116 מיליון שקל שתקבל תהל.

התשלום שתקבל חברת ההנדסה, בניהולו של סער ברכה, נחלק לשניים: עד 81 מיליון שקל עבור המניות שתמכור לקרן נוי, ועוד 35 מיליון שקל שישולמו לתהל בעת הסגירה הפיננסית של הפרויקט, ב"תשלומים והחזרי הוצאות מצדדים שלישיים בקשר עם הפרויקט".

עסקת המניות נחלקת לשניים: בתחילה תרכוש קרן נוי מתהל 19.84% ממניות כוכב אגירה שאובה, בתמורה לסכום כולל של כ-39 מיליון שקל. החלק השני בהסכם, שהנו "מותנה בהודעת הרוכשת בדבר רצונה לרכוש את יתרת ההחזקות של תהל", בשיעור של 20.66%, הנו בתמורה נוספת של כ-42 מיליון שקל.

פרויקטים של אנרגיה שאובה הם למעשה תחנות כוח הידרו-אלקטריות, שבהן נפילת מים מגובה מניעה טורבינות המייצרות חשמל. עלות הקמת הפרויקט בכוכב הירדן נאמדת ב-1.7 מיליארד שקל. ערב העסקה הנוכחית מחזיקה תהל, שבשליטת קרדן NV, ב-40.5% ממניות הפרויקט, קבוצת האצ'יסטון ווטר מחזיקה אף היא ב-40.5%, ואילו קרן נוי מחזיקה ב-19% הנותרים (וכעת תגדיל את חלקה לכ-60%). אצ'יסטון ווטר וקרן נוי ישלטו בפרויקט במשותף.

תחנת כח
 תחנת כח