שדולת הנשים לליברמן: מנה את ד"ר מוריאל סטבון ליו"ר תע"א

ד"ר חנה מוריאל סטבון היא חברת דירקטוריון התעשייה האווירית ■ בשדולת הנשים ציינו כי עפ"י חוק שיווי זכויות האישה, ככל שבגוף ציבורי קיים תת-ייצוג לנשים, תינתן העדפה לאישה, במקרה שהמועמדים בני המינים הם בעלי כישורים דומים

 אביגדור ליברמן / צילום: אמיל סלמן
אביגדור ליברמן / צילום: אמיל סלמן

שדולת הנשים בישראל פנתה לשר הביטחון, אביגדור ליברמן, בקריאה שימנה את חברת דירקטוריון התעשייה האווירית, ד"ר חנה מוריאל סטבון לתפקיד יו"ר החברה. פניית השדולה לליברמן נעשתה על רקע הצהרתו בכנסת מהימים האחרונים שלפיה עד סוף השבוע הבא ימונה לחברה יו"ר קבוע.

אתמול (ד') הודיע מועמדו של ליברמן לתפקיד, יאיר שמיר, כי הוא מסיר את מועמדותו, וזאת לאחר שמינויו נפסל בידי הוועדה לבחינת מינויים בחברות הממשלתיות - בשל ניגודי עניינים.

בפנייתן לליברמן כתבו מנכ"לית השדולה, עו"ד מיכל גרא מרגליות, ומנהלת קידום מדיניות וחקיקה, עו"ד מרים זלקינד, כי "ד"ר מוריאל סטבון היא בעלת תואר דוקטור לכלכלה וכיהנה בתפקיד יו"ר ועדת הכספים ויו"ר ועדת הביקורת של התע"א, והיא הוותיקה מבין חברי דירקטוריון החברה שצברה רקורד עשיר ומרשים של ניהול ועשייה במגזר הפרטי ובמגזר הציבורי".

עוד הן הוסיפו כי "בפעילותה הנחרצת למיגור השחיתות בתע"א, הוכיחה מוריאל סטבון את מחויבותה לטוהר המידות ולניקיון-כפיים ברמות הגבוהות ביותר".

בשדולת הנשים ציינו היום (ה') כי על-פי חוק שיווי זכויות האישה, ככל שבגוף ציבורי קיים תת-ייצוג לנשים, תינתן העדפה לאישה, וזאת במקרה שהמועמדים לאותו התפקיד בני המינים הם בעלי כישורים דומים.

עו"ד זלקינד וגרא מרגליות ציינו כי המחוקק עיגן באופן חד-משמעי ומפורש בחוק את עיקרון הייצוג ההולם והעדפה מתקנת לנשים בגופים ציבוריים: "הכישורים וההתאמה של מוריאל סטבון אינם נופלים מאלה של מועמדים גברים מובילים לתפקיד זה. ייצוג הולם לנשים איננו רק בגדר הכרח מכוח הדין, כי אם גם הכרח ציבורי ומוסרי ממדרגה ראשונה. בחירת אישה לתפקיד יו"ר תע"א תספק נקודת מבט חדשה וגיוון מגדרי שיובילו לקידום ולחיזוק משרד הביטחון, תוך מיצוב ישראל כמדינה מובילה בתחום הביטחוני ובתחום השוויון המגדרי".

יוזכר כי לתעשייה האווירית אין יו"ר מזה 9 חודשים, מאז שהיו"ר הקודם שלה, רפי מאור, סיים את תפקידו.

ד"ר מוריאל סטבון נחשבת לחברת דירקטוריון דומיננטית בתע"א וזוכה להערכה רבה על פעילותה, בין השאר בתקופה שבה החברה מטולטלת מחמת חקירת המשטרה שמתקיימת בה בחשד לשחיתות.