eco99fm תתחיל לשווק כרטיסים להופעות מוזיקליות בארץ

הרכישה תבוצע ישירות באפליקציה, אולם ההתקשרות תיעשה מול מפיצת הכרטיסים (קופת לאן, בראבו, הדרן וכדומה), ובמקרה שייתנו הנחות - הן יועברו גם דרך האפליקציה

יוצאים מגבולות הרדיו: תחנת eco99fm תתחיל לשווק כרטיסים להופעות מוזיקליות בארץ בשלב זה ולהופעות בחו"ל, כולל חבילות אירוח בעוד כחודש.

ההצעה להופעות הרלוונטיות למאזין תיעשה דרך אפליקציית eco99fm, כשהיא מותאמת להעדפות האישיות של המשתמש. עוד מאפשר הפיצ'ר המכונה ecotickets לברור את ההופעה לפי דפוסי הבילוי, כך למשל עם המשפחה, בילוי רומנטי, בילוי עם חברים וכדומה.

הרכישה עצמה תבוצע אמנם ישירות באפליקציה, אולם ההתקשרות תיעשה מול מפיצת הכרטיסים (קופת לאן, בראבו, הדרן וכדומה), ובמקרה שייתנו הנחות - הן יועברו גם דרך האפליקציה. בשלב הבא אף ייתכן שייתנו מבצעים ייעודיים למחזיקים באפליקציה דוגמת מכירה מוקדמת בהנחה וכדומה. להשלמת חווית הרכישה וההתארגנות לקראת ההופעה, בצמוד לכל הופעה מוזיקלית, יוכל הגולש ליהנות מפלייליסט מותאם, ערוך ומוכן להשמעה.

לדברי חגית קמין, מנכ"לית eco99fm, "לפני כשנה התחלנו ביישום אסטרטגיה עסקית הכוללת הובלת שוק הסטרימינג בישראל. התחנה ביקשה - והצליחה- לנפץ את תקרת הזכוכית הטריטוריאלית והתדמיתית האופיינית לתחנת רדיו אזורית, ותוך חודשים ספורים שברנו את ההגמוניה של התחנות הארציות הוותיקות. הכניסה שלנו לשוק הכרטיסים להופעות מאפיינת מגמה עולמית. רק לאחרונה דווח כי ענקית המוזיקה באינטרנט Pandora רכשה את ticket fly, וכי התוצאות העסקיות חיוביות ומוצלחות".

החזון שקמין מציגה הוא הוא להיות פלטפורמה המוזיקה המשפיעה והמובילה בישראל עם יעד לצבור מיליון הורדות באפליקציה. עוד אומרת קמין כי "למרות שאנחנו באים מעולמות של רדיו, החלטנו לפתח את נושא המוזיקה לפי דרישה מתוך מטרה ב-2018 לפתח פלטפורמה של מוזיקה שתותאם אישית לגולש בהתאם לדפוסי ההאזנה שלו".

הקשר כעת למכירת כרטיסים למופעים היא סינרגטי, משום שלדבריה גם מפיקים ששוקלים להביא ארצה אמנים, בודקים באמצעות שיעורי ההאזנה באפליקציה את מידת הפרגון של הקהל הישראלי. במקרה כזה משלבים יצירת של אמן פוטנציאלי באפליקציה, ואם הן זוכות לדוגמה ל-100 אלף האזנות, מסיקים שיש היתכנות עסקית להבאת האמן לישראל - ולהפך.

היצע ההופעות גדל: לפי נתוני השוק בארה"ב, 80% מהכנסות האמנים מגיעות מהופעות, שכן מכירות של מוזיקה פיזית צנחו דרמטית (למעט חזרה של תקליטי הוויניל, רוב המוזיקה הנצרכת היא דיגיטלית). עוד עולה כי ההוצאות לנפש על הופעות גדלו ב-65%: מ-29 דולר בשנת 2008 ל-48 ב-2015, כשהמחיר הממוצע לכרטיס להופעה לא השתנה, אולם היצע ההופעות גדל, ועמו תדירות ההליכה להופעות.

לפי נתוני הלמ"ס בישראל, ההוצאה על בילויי תרבות, בידור וספורט עמדה בשנת 2015 על 52 מיליארד שקל, כשההוצאה השוטפת לנפש עומדת על 5,894 שקל, מתוכם 20% לאמנויות הבמה, מוזיקה והצגות בסכום של כ-1,214 שקל.

הרעיון של שילוב מכירות של כרטיסים באפליקציות מוזיקליות על רקע הניסיון למצוא מקורות הכנסה נוספים, מיושם מאז אוקטובר 2015 באפליקציה המובילה פנדורה שרכשה את חברת טיקט פליי. בטווח זמן של שנה וחצי היקף המכירות לכרטיסים עמד על 86 מיליון דולר, כשהיעד של פנדורה לשנת 2020 הוא למכור ב-300 מיליון דולר (בארה"ב לבדה).