DBSI מכרה כ-7% מהון המניות של שגריר ב-10 מיליון שקל

שגריר הניבה תשואה מרשימה של 120% מתחילת השנה, שהובילה לעוד כמה עסקאות מכירה בימים האחרונים, מצד הפניקס ובכירי שגריר

רכב של שגריר / צילום: תמר מצפי
רכב של שגריר / צילום: תמר מצפי

חברת ההשקעות DBSI של יוסי בן שלום וברק דותן ממשיכה לנצל את העליות בבורסה כדי לממש נתחים מהחזקותיה הציבוריות, ובימים האחרונים מכרה חלק ממניות חברת שירותי הדרך שגריר  שבשליטתה תמורת כ-10 מיליון שקל. במסגרת העסקה מכרה DBSI מחוץ לבורסה קרוב ל-7% מהונה של שגריר, לפי מחיר של קצת יותר מ-18 שקל למניה - נמוך בכ-2% משווי השוק בעת המכירה. מאז טיפסה המניה בכ-7% למחיר של כ-19.5 שקל, המשקף לשגריר שווי חברה של כ-160 מיליון שקל.

בעקבות המכירה ירד חלקה של DBSI בשגריר לכ-29% מההון, בשווי שוק של 46 מיליון שקל, וזאת אחרי שמניית שגריר זינקה ב-120% מתחילת השנה, וב-235% מאז שנרשמה למסחר לפני שנה, בסוף חודש יוני 2016.

את עיקר המימושים שלה בחודשים האחרונים ביצעה DBSI בחברת כוח האדם דנאל, שם חדלה מלהיות בעלת עניין לאחר שמכרה מתחילת השנה ממניותיה תמורת יותר מ-160 מיליון שקל.

התשואה המרשימה שהניבה מניית שגריר הובילה לעוד כמה עסקאות רכישה ומכירה בימים האחרונים. חברת הביטוח הפניקס מכרה ממניותיה תמורת כ-3 מיליון שקל, ונותרה עם כ-11% מהון החברה, וגם בכירי החברה היו בין המממשים - אייל פישוב, סמנכ"ל מרכזי שירות, שמכר ממניותיו תמורת קרוב ל-400 אלף שקל, ויוסי רגב, מנכ"ל החברה, שמכר מניות תמורת כ-180 אלף שקל, לאחר שבתחילת החודש מכר מניות תמורת כ-250 אלף שקל.

קודם לכן, בחודש מארס האחרון, החליטה יהודית יובל רקנאטי לממש את החזקותיה בשגריר, בשיעור של יותר מ-7% מהון החברה, תמורת יותר מ-6 מיליון שקל. מאז שרקנאטי מכרה את החזקותיה, זינקה מניית שגריר בכ-70%.

בצד הרוכשים, קרן ספרה קפיטל הפכה להיות בעלת עניין בשגריר, לאחר שרכשה בבורסה ממניות שגריר תמורת קרוב ל-6 מיליון שקל. בסך הכול רכשה ספרה כ-4% מהונה של שגריר, במחיר דומה למחיר המכירה של DBSI, וכעת היא מחזיקה בכ-6% מההון, בשווי של קרוב ל-10 מיליון שקל.

הפעילות המרכזית של שגריר מתרכזת בתחום של שירותי דרך וחילוץ לכלי רכב, שמסופקים למנויים וללקוחות בעיקר דרך חברות הביטוח, וכמו כן, היא פועלת בשיתוף והשכרת מכוניות (מיזם CAR2GO). מאז הצטרפותה למסחר, נרשמות העליות במניית שגריר במקביל לשיפור בתוצאות הכספיות, ואת הרבעון הראשון של 2017 סיכמה החברה עם צמיחה של 25% בהכנסותיה, שהסתכמו ב-53 מיליון שקל, לצד זינוק של פי 3.5 ברווחיה, שהגיעו ליותר מ-4 מיליון שקל.

בסיכום רבעוני נהנתה שגריר מצמיחה של 16% בהכנסות משירותים שהיא מעניקה לחברות הביטוח, שהגיעו לכ-45 מיליון שקל, וכן נהנתה מעלייה בכמות המנויים שמכרה, וזאת לצד זינוק של 110% בהכנסותיה בתחום שיתוף והשכרת רכבים ל-8.5 מיליון שקל, אחרי שביולי 2016 הקימה את מערך הרכב השיתופי בתל אביב.