קריסת "חופש ותעופה": מי יפסיד את הכסף, ומי ייתקע בחו"ל?

חברת התיירות הוותיקה הודיעה אתמול לסוכני הנסיעות בישראל: "לצערנו הננו להודיעך כי פעילות חופש ותעופה בע"מ הופסקה, והמסגר נסגר" ■ זה מה שצריך לדעת אם יש לכם כרטיס

חופשה משפחתית / צילום: Shutterstock א.ס.א.פ קרייטיב
חופשה משפחתית / צילום: Shutterstock א.ס.א.פ קרייטיב

"לצערנו הננו להודיעך כי פעילות חופש ותעופה בע"מ הופסקה, והמסגר נסגר" - זוהי הודעה ששוגרה אתמול בשעות הצהריים המוקדמים לסוכני הנסיעות בישראל על ידי חברת חופש ותעופה, המשמשת כספקית לחבילות נופש באגן הים התיכון בעיקר. החברה נחשב לספק בינוני. לפי הערכות כ-2,000 צרכנים רכשו חבילות נופש עתידיות שסיפקה החברה ועוד כמה מאות ששוהים בחו"ל נכון לעכשיו.

מרבית הצרכנים הללו רכשו את החבילות דרך סוכן נסיעות, ועל כן מבחינתם יש תוקף לעסקה שבוצעה דרך סוכן - גם אם הספקית נעלמה בשלב זה מהאופק. התוקף לעסקה יכול לבוא לידי ביטוי גם בהצעה לחבילה חלופית. במקרים אחרים הצרכנים שרכשו חבילות דרך סוכני נסיעות יוכלו לקבל את כספם חזרה.

מי שעשוי להפסיד את כספו, כפי הנראה בשלב זה, הם צרכנים שרכשו חבילות ישירות באתר של חופש ותעופה, שירד מהאוויר, תחילה עם הודעה "בבנייה" וכעת האתר ירד מהאוויר לגמרי (hofesh4u.co.il).

בנוגע לתיירים ישראלים ששוהים כעת בחו"ל ואשר רכשו חבילות אותן סיפקה חופש ותעופה, מסבירה מנכ"לית התאחדות סוכני הנסיעות כי מי שמחזיק כרטיס טיסה בידו יוכל לממש את הכרטיס ולשוב ארצה. באשר לחבילות של טיסות עתידיות אומרת סובול כי "נעשים מהלכים ברקע במטרה להסדיר את הנושא", בין היתר עולה אפשרות שסיטונאי אחר ייקח את הפעילות לידיו. "אנחנו בודקים את כל האופציות לעזור לצרכנים שרכשו חבילות כשנעניק מעטפת לסוכנים. מי שקנה דרך סוכן יפגע פחות אם בכלל".

כאמור חבילות הנופש של חופש ותעופה נמכרו עד לרגע האחרון גם באתרי סוכני הנסיעות השונים - עד לרגע שבו שוגרה ההודעה האמורה. ההודעה על סגירה התקבלה בהפתעה בענף משום שמדובר בספקית ותיקה בנוף.