גל העזיבות בתנובה: סמנכ"ל הפיתוח העסקי פורש לאחר 7 שנים

עזיבתו של גיא פרופר מצטרפת לעזיבה של סמנכ"ל הכספים רו"ח אופיר יעקוביאן לפני חודשיים ושל מספר אנשי מפתח נוספים שעזבו

המרכז הלוגיסטי של תנובה בבאר טוביה / צילום: רפי קוץ
המרכז הלוגיסטי של תנובה בבאר טוביה / צילום: רפי קוץ

גיא פרופר, סמנכ"ל פיתוח עסקי ומנהל החטיבה הבינלאומית של תנובה, הודיע למנכ"ל תנובה על סיום כהונתו לאחר 7 שנים בתפקיד. פרופר ימשיך למלא את תפקידו עד שימונה לו מחליף. 

גיא פרופר, בנו של יו"ר אסם דן פרופר, שימש כמנהל החטיבה הבינלאומית המהווה את אחת משלושת החטיבות העסקיות של תנובה, לצד חטיבת החלב וחטיבת המזון.

עזיבתו של פרופר מצטרפת לעזיבה של סמנכ"ל הכספים רו"ח אופיר יעקוביאן לפני חודשיים ושל מספר אנשי מפתח נוספים שעזבו.

מדובר בתקופה מורכבת עבור תנובה, שמתמודדת לאחרונה עם לא מעט שינויים בהנהלה, בנוסף לאתגרים של ירידה במכירות, הגברת התחרות ופתיחת מכסות היבוא לבשר ולגבינות והשפעתם על נתחי השוק של החברה שעברו שחיקה בשנת 2016.

ארגוני הקניות של הקיבוצים החלו לאחרונה לבחון את מכירת החזקותיהם (26%) בתנובה, זאת לאחר שראשי הקיבוצים הגיעו למבוי סתום לאור העיכוב במינוי כראש הנציגות של ברייט פוד בישראל וסגן יו"ר תנובה מטעמה, לאחר שיוסי שחר סיים את תפקידו. בתחילת יוני הודיעה ברייט דיירי, החברה המחזיקה בתנובה, על מינויו של חיים גבריאלי לנציג החברה בישראל ולסגן יו"ר תנובה.

לפני כ-3 שנים רכשה ברייט פוד את תנובה, חברת-האם של ברייט דיירי, במחיר של 8.6 מיליארד שקל. ב-3 השנים האחרונות התמודדה ברייט פוד עם 3 מקרי שחיתות, כשרק בחודשים האחרונים דווח כי לי קה, סגנית הנשיא לשעבר של ענקית המזון, שכיהנה כדירקטורית בתנובה, נידונה ל-3 שנות מאסר בשל קבלת שוחד של יותר מ־1.2 מיליון יואן. לפני שנתיים נודע כי יו"ר תנובה לשעבר, בן הנג גואו, נחקר בשל חשד לשחיתות ונידון ל־6 שנות מאסר; ובאוגוסט 2014 יו"ר ברייט פוד לשעבר, וואנג דזוגנאנג, נשלח למאסר לאחר שהואשם במעילה של 31 מיליון דולר.