פילבר ומפכ"ל המשטרה דנו בפינוי תדרים לדור 5 בסלולר

המשטרה משתמשת בתדרים קריטיים לקידום תשתיות דור 5, ולכן היא נדרשת לפנותם ולעבור לתחום אחר

שלמה פילבר / צילום: לע"מ
שלמה פילבר / צילום: לע"מ

נציגים בכירים של משרדי התקשורת והאוצר נפגשו אתמול (ד') עם אגף הטכנולוגיות במשטרה כדי לקדם מתווה לפינוי מערכות הקשר המשטרתיות לטווחי תדרים ייעודיים. רק לאחר שיפונו התדרים, תוכל המדינה להוציא למכרז או להקצות תדרים בתחום מרכזי המיועד לשירותי סלולר מתקדמים, בדור 4.5 ובדור 5.

המשטרה "יושבת" כרגע בתחום תדרים מאד רגיש ומרכזי, שאותו היא חייבת לפנות. התהליך כולו דורש עבודה משולבת מורכבת של משרד התקשורת בהסדרה והקצאה של תדרים כך שיתאימו לתקינה הבינלאומית, שאליה שייכת ישראל. כמובן, המתווה יתבצע יהיה בשים לב לצרכים המבצעיים של המשטרה. המשטרה גם מבקשת תקצוב לטובת הפרויקט שכן מדובר בעלויות כבדות מבחינתה.

תזכורת: המשטרה קבלה לאחרונה תוספת רוחב פס באותו תחום שבו היא פועלת היום ושאותו היא חייבת לפנות, לאחר שסבלה מהפרעות תקשורת קשות, בעיקר בצפון הארץ. ההסדרה החדשה אמורה למקם את המשטרה בתחום שימנע הפרעות לרשת הקשר שלה, ויאפשר לה איכות שידור וקליטה משופרים.

מנכ"ל משרד התקשורת, שלמה פילבר, הודיע כבר בתחילת כהונתו שהנושא נמצא בראש סדר העדיפות של תוכניות העבודה של המשרד. הוא אף התחייב לכך שישראל לא תפגר בתחום הסלולר ותהיה בישורת הראשונה עם המדינות שישקיעו בתשתיות הדור החמישי.

פילבר אף הודיע שהוא שוקל יצירת מנגנון הנחות באגרות התדרים שמשלמות החברות הסלולריות בתמורה להאצת פרישת תשתיות מתקדמות והעלאת מיצובה של ישראל בדירוג הבינלאומי.