סטארט-אפ שמחבר אוהדי ספורט לספונסרים מגייס מיליון דולר

הסטארט-אפ Ngage מנסה להגביר את המעורבות של אוהדי הקבוצות עם נותני החסויות

הכדור הוא עגול - ויקר. הספורט העולמי מגלגל בכל שנה סכומי-עתק. ערוצי טלוויזיה מוכנים לשלם צ'קים שמנים על זכויות שידור, קבוצות מקצועניות פותחות את הארנק כדי לגייס את השחקנים המצטיינים בכל תחום והספונסרים מצטרפים לחגיגה כדי להיות מזוהים עם האלופים.

הכסף הגדול מייצר מוטיבציה גדולה והשחקנים בתחום הספורט עסוקים במאמץ מתמיד במטרה להשתפר. בנוסף לאימונים מפרכים, נעזרים שחקנים ומאמנים גם בטכנולוגיות רלוונטיות אשר זכו לשם הכולל Sport Tech. הסיגמנט הזה גדול ומגוון והוא כולל בין השאר צמידי כושר שמיועדים בעיקר לספורטאים חביבים אבל גם טכנולוגיות צילום שמאפשרות להציג לצופים את מה שמתרחש במגרש מזוויות לא צפויות.

ביום שלישי השבוע ייערך בתל-אביב Summer SPORTS-TECH Party, כנס סטארט-אפים שהופק על ידי iAngels, חברת השירותים הפיננסיים ברוקס-קרת, PwC ישראל, אלטשולר שחם בנפיטס ופירמת עוה"ד עמית, פולק, מטלון ושות'. במסגרת הכנס תיערך תחרות שבה ישתתפו חמש חברות הזנק צעירות.

הגברת מעורבות

אחת החברות שישתתפו בתחרות היא Ngage אשר מנסה להגביר את המעורבות (engagement) בין אוהדי הספורט לבין הקבוצות והספונסרים. אבי פולק, מנכ"ל החברה ואחד מחמשת המייסדים, מספר בראיון ל"גלובס" כי החברה מפיקה משחקים מבוססי רשת, לרבות משחקי טריוויה, אשר מאפשרים בעזרת ניתוח סטטיסטי להכיר טוב יותר את הקהל. נציין כי המייסדים הנוספים של החברה הם אורי פיליבה, שלום שטיין, וידיט בנסל ומייקל איזנברג.

"לספונסרים יש בעיה", אומר פולק, "אין להם מספיק מידע על האוהדים. אנחנו מאפשרים להם לתקשר עם האוהדים - במהלך העונה וגם לפני העונה. יש לנו גישה לנתונים של פייסבוק וגוגל ובעזרת המידע הזה אנחנו יכולים להגיד לקבוצת ספורט מסוימת - 'שימו לב שאחוז ניכר מהאוהדים שלכם מתכננים לרכוש רכב בתקופה הקרובה' או 'רוב האוהדים שלכם מחפשים שירותים פיננסיים'".

"במקרה כזה", מסביר פולק, "החברה יכולה לפנות לספונסר בתחום הרלוונטי, למשל בית השקעות ולשכנע אותו שכדאי לו להעניק לה חסות".

החברה הוקמה לפני כשנה ועד כה פעלה בעזרת מימון שהגיע מהמייסדים, חברים ובני משפחה. בימים אלה החברה מנסה לגייס סבב של מיליון דולר על מנת להרחיב את פעילותה, בעיקר בתחום השיווק והמכירות. "אנחנו משרתים כיום 50 קבוצות ברחבי העולם, כאשר אחת מהן היא מכבי תל-אביב בכדורסל. במקרה הזה ראינו שהמעורבות של האוהדים עם הספונסר פוקס עומדת על שיעור של 4%-6%. בעזרת הטכנולוגיה שלנו הצלחנו לשלש את זה לרמה של 18%-20%, בלי להשקיע בשיווק".

קופונים לאוהדים

נניח שאני משחק באחד המשחקים שלכם ונחשף למותג של הספונסר שמעניק חסות לקבוצה שאני אוהד. איך הספונסר יכול לדעת שהחשיפה הזו מתורגמת לרכישה בפועל?

"אחת הדרכים לעשות זאת היא להציע לאוהדים קופונים עם ברקוד. במקרה כזה אתה יכול לראות בדיוק מה התשואה על ההשקעה שלך. כמה הכנסות הצלחת לייצר על כל דולר שהשקעת בשיווק".