חברת "מעוף" מתכננת להנפיק בשווי של 100-120 מיליון שקל

חברת משאבי האנוש מטירת הכרמל, המוחזקת ע"י צמד המייסדים יניב נדלר ועמית רשף, מבקשת לגייס 20-30 מיליון שקל בתוך חודשים ספורים

עמית רשף / צילום: תמר מצפי
עמית רשף / צילום: תמר מצפי

התעוררות שוק ההנפקות הראשוניות (IPO) בבורסת תל-אביב זולגת גם לחברות קטנות יותר. אחרי ש-8 חברות חדשות הצטרפו בדרך זו לבורסה מתחילת השנה, עומדת על הפרק כעת גם הנפקתה של חברת כוח-אדם ותיקה - קבוצת מעוף מטירת הכרמל, המבקשת לגייס 20-30 מיליון שקל. הנפקה זו, שככל הידוע, מתוכננת לצאת לפועל בתוך חודשים ספורים, צפויה להיעשות לפי שווי חברה של 100-120 מיליון שקל לפני הכסף.

קבוצת מעוף, המוחזקת כיום בחלקים שווים על ידי צמד המייסדים יניב נדלר ועמית רשף, הוקמה ב-1993 ועוסקת בתחומי משאבי האנוש, ובהם השמה, גיוס כוח-אדם, אבחון מקצועי, הדרכת עובדים, הכוונה וייעוץ. מעוף מפעילה כיום 25 סניפים ברחבי המדינה. מנכ"ל החברה הוא אבי חיימוב, ולפי אתר החברה, היא אחראית על העסקת כ-4,500 עובדים. עוד מציינים באתר החברה כי מעוף "מעניקה שירותים כוללים ומתקדמים בתחום ההון האנושי באמצעות החברות הבנות והחטיבות שבקבוצה".

4.7 מיליארד שקל גויסו בחצי שנה

את ההנפקה מובילה אקסלנס חיתום, שהובילה ב-2007 את הנפקתה של חברת כוח-האדם תיגבור, הנסחרת כיום בשווי של כ-100 מיליון שקל, אחרי שהשלימה קפיצה של יותר מ-30% בערכה בשנה האחרונה, ועשויה לסייע כבנצ'מרק להנפקה של מעוף.

במחצית הראשונה של 2017 הצטרפו לבורסה בתל-אביב שמונה חברות חדשות - רציו פטרוליום, מדיפאואר, נובולוג, מנרב פרויקטים, קרן הריט מניבים, לסיכו, טלרד ואירונאוטיקס - יותר מהמספר הכולל של חברות שהצטרפו לבורסה בשנתיים הקודמות, שגייסו יחד כ-1.3 מיליארד שקל.

בזכות כך, גיוסי ההון (ראשוניים ומשניים) שנעשו בבורסה המקומית במחצית השנה הראשונה, הצטברו לסכום של 4.7 מיליארד שקל, המשקף עלייה של כ-40% ביחס למחצית הראשונה של 2016.

ההנפקה המרכזית העומדת בימים אלה על הפרק היא של תמר פטרוליום. על ההנפקה הכריזה לפני כחודשיים השותפות דלק קידוחים, ובמסגרתה מתוכננת הנפקתה של חברה ייעודית, שתחזיק ב-9.25% מהזכויות במאגר הגז "תמר", בשווי של כ-1.1 מיליארד דולר. ההנפקה קיבלה היום דחיפה משמעותית, לאחר שהשותפות פרסמו דוח עתודות מעודכן, שלפיו כמות הגז הטבעי במאגר גדולה ב-13% מהכמות שנמדדה בדוח הקודם.

תמר פטרוליום מתכננת לגייס בהון ובחוב סכום דומה (כ-1.1 מיליארד דולר) - גיוס של כ-650 מיליון דולר באמצעות אג"ח, הצפוי, ככל הידוע, בהמשך השבוע, וכעבור שבועיים הנפקת מניות בהיקף של 450-500 מיליון דולר.

קבוצת מעוף

שנת הקמה: 1993.

תחום פעילות: משאבי אנוש.

בעלים: יניב נדלר ועמית רשף.

מנכ"ל: אבי חיימוב.

מספר סניפים: 25.