אחרי גל העזיבות: אסף גל מונה לסמנכ"ל מערכות מידע בתנובה

גל, רו"ח בהכשרתו, כיהן כמנהל בכיר בטבע ובמסגרת תפקידו ניהל את מערכות המידע הפיננסיות הגלובליות של החברה ■ כניסתו לתפקיד מתבצעת במקביל למהלך אסטרטגי של תנובה בתחום המחשוב

דירקטוריון קבוצת תנובה אישר היום (ג') את מינויו של אסף גל לתפקיד סמנכ"ל מערכות מידע. גל, שייכנס לתפקיד בחודש אוקטובר הקרוב, יחליף את יובל צעירי, שכיהן בתפקיד ב-4 השנים האחרונות והודיע בחודש מארס האחרון על עזיבתו את החברה.

גל, 48, רואה חשבון בהכשרתו, כיהן כמנהל בכיר בחברת טבע ובמסגרת תפקידו ניהל את מערכות המידע הפיננסיות הגלובליות של החברה.

כניסתו של גל לתפקיד מתבצעת במקביל למהלך אסטרטגי של תנובה בתחום המחשוב, ואחת ההחלטות הראשונות שגל יצטרך לקבל עם כניסתו לתפקיד היא ההכרעה איזו פלטפורמת ERP מובילה תיושם על-ידי החברה - אורקל או SAP.

מנכ"ל תנובה, אייל מליס, מסר בהודעה לתקשורת: "גל מביא אתו ניסיון עשיר במיוחד בתחום מערכות המידע, שהוא אסטרטגי עבורנו".

המינוי הזה מגיע אחרי גל שינויים משמעותיים בצמרת קבוצת תנובה, שסובלת בתקופה האחרונה מגל של עזיבת בכירים שעבדו שנים רבות בחברה. לפני שבועיים נודע כי גיא פרופר, מנהל החטיבה הבינלאומית של תנובה, הודיע על החלטתו לסיים את כהונתו לאחר 7 שנים בתפקיד.

העזיבה של פרופר מתווספת להתפטרות בכירים נוספים בשנה האחרונה - הבולטת שבהן היא של אופיר יעקוביאן, סמנכ"ל הכספים, שהתפטר לפני כ-3 חודשים על רקע מתיחות קשה עם המנכ"ל אייל מליס. מנהל בכיר נוסף שעזב הוא אייל ארד, סמנכ"ל המכירות.

מאז שחברת ברייט פוד הסינית רכשה את השליטה בתנובה בשווי של 8.6 מיליארד שקל, תנובה סובלת מטלטלות בדרגי הניהול הבכירים, ולאחרונה נודע כי הקיבוצים החלו לבחון את מכירת אחזקותיהם בחברה.

לפני כשנה הבנקים הזמינו הערכת שווי מחברת הייעוץ TASC, ממנה עלה כי שוויה של תנובה נחתך בשיעור חד של יותר מ-40% מאז הושלמה רכישת השליטה בה. הערכת השווי נוקבת לתנובה שווי של 4.5-5 מיליארד שקל בלבד - בעוד החברה נרכשה לפי שווי של 8.6 מיליארד שקל.

מאז עברה תנובה לשליטת ברייטפוד, היא עברה לא מעט טלטלות, חלקן קשורות להחלפת הבעלות, וחלקן לשינויים בשוק. הירידה בשווי החברה נובעת מירידה ברווחיות החברה ומירידה בנתחי השוק שלה ב-2016.

הירידה ברווחיות נובעת הן מהתגברות התחרות בקטגוריות שבהן שלטה תנובה ללא עוררין, כמו החלב הניגר והגבינות הרכות; והן מצעדי רגולציה כגון הכנסת מחיר השמנת לפיקוח ופתיחת מכסות היבוא לבשר ולגבינות. מאז המכירה גם הוחלף המנכ"ל: המנכ"ל הוותיק אריק שור עזב על רקע חילוקי דעות עם הבעלים, ובמקומו מונה אייל מליס.