נתניהו: "יריבים פוליטיים והתקשורת חברו יחד להרשיע אותי"

(עדכון) - רה"מ כינס פגישת התייעצות דחופה בלשכתו עם מקורביו - כדי ליישר קו בניסיון לבלום את הביקורת בתקשורת ■ ביקש ממקורביו "להתגייס להגנה על האמת נוכח מסע ההכפשה המתוזמן שמתנהל בתקשורת"

בנימין נתניהו בצוללת / צילום אבי אוחיון לעמ
בנימין נתניהו בצוללת / צילום אבי אוחיון לעמ

ראש הממשלה בנימין נתניהו כינס היום (ה') בשעות הצהריים התייעצות דחופה עם מקורביו בלשכתו, על רקע ההתפתחויות בפרשת הצוללות ולאחר פרסום הדוח החמור של מבקר המדינה יוסף שפירא על התנהלותו של נתניהו מול חברת בזק ובעל השליטה בה, מקורבו שאול אלוביץ'.

בפגישה נכחו מספר שרים וחברי כנסת מהליכוד, בהם יו"ר הקואליציה דוד ביטן, ח"כ מיקי זוהר, שרת התרבות מירי רגב, שר המדע אופיר אקוניס, השר לפיתוח אזורי צחי הנגבי, שר התיירות יריב לוין והשר להגנת הסביבה זאב אלקין.

על-פי הערכות, נתניהו ביקש "ליישר קו" באמצעות הפגישה כדי להתמודד עם מה שמכנים בסביבתו "בליץ תקשורתי" בימים האחרונים. נתניהו, כך נראה, דורש מחבריו למפלגה להתגייס למאמץ הבלימה בזירה התקשורתית והציבורית, במיוחד לאור הסחף שקיים ממילא עם בחירתו של אבי גבאי לראשות מפלגת העבודה ומול הקמפיין הפוליטי הבוטה שמנהל על גבי שלטי חוצות שותפו הבכיר לממשלה, שר האוצר ויו"ר "כולנו", משה כחלון.

נתניהו אמר בפגישה: "הזמנתי אתכם כדי להציג לכם את העובדות, ואתם תציגו אותן בראיונות לתקשורת... לפי משרד המשפטים וגם לפי דוח המבקר, לא קיבלתי אף החלטה שנויה במחלוקת. בפרשת הצוללות הובהר מפורשות שאני לא מעורב, אבל זה לא משנה. אתם יודעים למה? כי ביבי אשם גם אם תוכח חפותו".

נתניהו חזר על הדברים שהשמיע עם פתיחת חקירות המשטרה, כאילו כל המהלך בעניינו משול לפוטש פוליטי: "יש כאן לינץ' וקמפיין נגדי. המטרה היא להפיל אותי ואת הליכוד מצד גורמים פוליטיים ואנשי תקשורת שחוברים יחד".

אנשי הליכוד, מתברר, הבינו את המסר מיד. בתום הפגישה יצאו מי שמכונים במערכת הפוליטית "הרוטוויילרים של נתניהו", והשמיע קו תקיף במיוחד. "אנו יוצאים להתקפה, נמאס מכל ההכפשות הבלתי נסלחות כלפי ראש הממשלה", אמר ח"כ זוהר. "יש בידינו נתונים חותכים שאין לראש הממשלה קשר לאף אחת מהפרשות המדוברות", הוא הוסיף. לדבריו, "הגיע הזמן להפסיק לנסות להאשים אותו בכל דבר שקורה במדינה. צריך לחדול מהגישה הבלתי סבירה הזו בה תמיד ראש הממשלה אשם עד שלא יוכח אחרת", סיכם זוהר. 

עד לאחרונה נראה היה כי המערכת הפוליטית, כמו הזירה התקשורתית, נרגעה על רקע התארכות חקירות המשטרה בפרשות השונות: המתנות (תיק 1000), יחסי נתניהו-מוזס ו"ישראל היום" (תיק 2000) והצוללות (תיק 3000).

בימים האחרונים התגברו הדיווחים על כך שחלה התקדמות בכל הפרשות, כאשר במידה מסוימת אלה שזורות באלה. ההתפתחות הדרמטית ביותר נרשמה בפרשת הצוללות, לאחר מעצרם של המתווך מיקי גנור, ממלא-מקום ראש המועצה לביטחון לאומי לשעבר אבריאל בר-יוסף, וחקירתו של דוד שמרון - עורך דינו, בן-דודו ואיש סודו של נתניהו.

במערכת הפוליטית מעריכים כי "הטבעת מתהדקת" סביב צווארו של ראש הממשלה, וכי שומרי הסף, ובראשם היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט, צפויים להורות בקרוב על זימונו של נתניהו לחקירה בפרשת הצוללות ועל הגשת כתבי אישום בתיקים הנוספים.

"השאלה עכשיו אם נתניהו יספוג עוד קצת בעניין החקירות או שיפתיע ויבקש ללכת לבחירות מוקדמות - את זה רק מוחו הקודח יכל לדעת כרגע", אמר היום ל"גלובס" אחד מראשי הסיעות בכנסת. לדבריו, בעוד שבועיים הכנסת יוצאת לפגרת הקיץ, כך שלחברי האופוזיציה - לרבות מי שעשויים להוות אופוזיציה לנתניהו בתוך הקואליציה - הידיים מעט כבולות יותר.

את הממשלה הקודמת פירק נתניהו בידיעה ובהסכמה מצד המפלגות החרדיות שהיו אז בספסלי האופוזיציה, ואולם היום אין להן שום עניין במהלך כזה שעשוי להחזיר את יו"ר יש עתיד, יאיר לפיד, לעמדת כוח.