נמל התעופה באילת מציג גידול של 33% בתנועת הנוסעים

זאת בטיסות בינלאומיות ■ את נתח הפעילות של חברות התעופה -רובן מטבע הדברים חברות לואו קוסט - מובילה ריאנאייר עם 31.7% מכלל הטיסות

שדה התעופה החדש באילת עובדה / צילום והדמיות: מן שנער אדריכלים
שדה התעופה החדש באילת עובדה / צילום והדמיות: מן שנער אדריכלים

נמל התעופה בעובדה (ליד אילת) מציג גידול בתנועת הנוסעים: מתחילת השנה גדלה תנועת הנוסעים בטיסות בינלאומיות ב-33%. תנועת המטוסים בטיסות בינלאומיות לעובדה גדלה מתחילת השנה ב-27%.

את נתח הפעילות של חברות התעופה - רובן מטבע הדברים חברות לואו קוסט - מובילה ריאנאייר עם 31.7% מכלל הטיסות. נתח זה צפוי לגדול, כשבחודש אוקטובר חברת הלואו קוסט הגדולה באירופה תרחיב משמעותית את היצע הקווים מישראל ליעדים שונים באירופה.

החברה השנייה בהיקף פעילותה בנמל התעופה בעובדה היא אורל איירליינס, המפעילה טיסות ליעדים שונים ברוסיה, שהיקף פעילותה בנמל עובדה עמד על 19%. אחריה רוסייה איירליינס עם 8.1%; וויז אייר (חברת הלואו קוסט ההונגרית) עם 7.1%; טרנסאוויה (חברת לואו קוסט הולנדית מבית KLM אייר פראנס) עם 5.7%; פינאייר (חברת התעופה הלאומית של פינלנד) עם 5.1%; וחברת הלואו קוסט הבריטית מונארך עם 4.1%.

לצד הגברת הטיסות מכיוונה של ריאנאייר צפויות חברות תעופה נוספות להגביר את פעילותן בטיסות ישירות לשדה התעופה הדרומי, כשתנועת המטוסים תגדל ל-88 בשבוע. בין החברות פינאייר, מונארך, וויז אייר,טרנסאוויה יורופ איירפוסט (חברת לואו קוסט מצרפת), אורל אייר וריאנאייר וסאס (סקנדינביאן איירליינס) שהודיעה כי תחל להפעיל קו טיסות בין עובדה לשטוקהולם. ,

חברות נוספות הן ROSSIA - FV, שתתחרה על הקו למוסקבה; וחברת אוקראיין אייר, שתפעיל טיסות ישירות מעובדה לקייב. הטיסות הישירות מאילת אפשרו גם לתלמידי התיכון של העיר לצאת ישירות מעובדה למסעות במחנות הריכוז בפולין.

מדובר בטיסות שיופעלו בעונת החורף, כלומר מאוקטובר ועד חודש מארס, כשהמטרה היא לעודד תיירים להגיע לאילת בפרט ולישראל בכלל בעונה שנחשבת לרדומה יחסית מבחינה תיירותית (ובאילת דווקא מזג-האוויר מזמין יותר).

הטיסות מופעלות מנמלי תעופה קטנים וגדולים במדינות שונות ברחבי אירופה, כשהם מציעים מחירים מוזלים לאור סבסוד שמקבלות החברות ממשרד התיירות על כל תייר שהן מביאות ארצה. סבסוד זה מצטרף למענקים שמקבלות חברות המפעילות טיסות בקווים חדשים, כולל הורדת המיסוי בנמל התעופה עובדה (ביטול האגרות לחברות הנוחתות בשדה עובדה ובהמשך בשדה התכעופה רמון תקף ל-3 שנים).

בעיה שטרם נמצא לה פתרון מתמקדת ביוקר המחיה בישראל שמשפיע על התיירים: התיירים המגיעים ארצה בטיסות המוזלות נתקלים במחירים יקרים לאורך השהות שלהם בישראל - מפתרונות לינה (בהיעדר היצע מספק של מלונות בדרגת אירחו זולה ובינונית), עבור במזון ועד להוצאות תחבורה וכדומה.