מזור צומחת: עלייה של 87% בהכנסות הרבעון השני

מנכ"ל מזור, אורי הדומי, אמר עם פרסום התוצאות המקדמיות, שמזור עומדת בכל אבני הדרך של ההסכם ואף מעבר לכך, ולכן ייתכן שמדטרוניק תכריז על מימוש האופציה עוד לפני פברואר

מערכת ניתוח של מזור לעמוד השדרה / צילום: איל יצהר
מערכת ניתוח של מזור לעמוד השדרה / צילום: איל יצהר

חברת מזור רובוטיקה , המפתחת ומשווקת מערכת רובוטית לניתוחי עמוד שדרה, הודיעה היום (ג') באופן רשמי את תוצאות הרבעון השני שלה, לאחר שלפני כמה שבועות פרסמה תוצאות מקדמיות.

הכנסות החברה לרבעון עמדו על 15.5 מיליון דולר, צמיחה של 87% לעומת הרבעון המקביל. ההכנסות מהשוק האמריקאי עמדו על 14.1 מיליון דולר, גידול של 110%. ההכנסה של החברה משירות ורכיבים למערכות שכבר מותקנות עלה ב-50% ל-6.3 מיליון דולר. כך, ההכנסות הללו, הנובעות מן המכשירים שכבר הותקנו, מהוות כבר כ-40% מהכנסות החברה. במסחר שלפני הפתיחה בנאסד"ק עלתה היום מניית מזור ב-5%, והחברה נסחרת לפי שווי של 971 מיליון דולר.

שיעור הרווח הגולמי של החברה עמד על 69.4%, לעומת 76.9% ברבעון המקביל. המחיר של מערכות MazorX, המשווקות החל מאוקטובר האחרון ובמסגרת ההסכם עם מדטרוניק , הוא אמנם גבוה יותר, והיקף המכירות הכולל גבוה יותר, אולם גם עלות הייצור של המכשיר גבוהה יותר ומכאן הירידה במתח הרווחים.

ההפסד התפעולי עמד על 3.9 מיליון דולר, בדומה לרבעון המקביל, למרות עלייה בעלויות השיווק (בין היתר כחלק מההסכם עם השותפה השיווקית מדטרוניק). ההפסד הנקי עמד על 3.7 מיליון דולר, לעומת 4.1 מיליון דולר ברבעון המקביל. לחברה 57.4 מיליון דולר במזומן.

מדטרוניק תממש?

בסיכום המחצית הראשונה של 2017 רשמה מזור הכנסות של 27.2 מיליון דולר, גידול של 85% לעומת הרבעון המקביל, מה שהופך אותה לאחת מחברות המכשור הרפואי הגדולות בישראל מבחינת קצב הכנסות. שיעור הרווח הגולמי למחצית כולה עמד על 67.3%. ההפסד הנקי היה 8.9 מיליון דולר, לעומת 9.2 מיליון בתקופה המקבילה.

בשיחת הועידה של החברה מסרה מזור, כי בחודש הראשון של הרבעון השלישי של 2017, כבר קיבלה הזמנות לשש מערכות מסוג MazorX. אם תמשיך בממוצע זה, תתקרב למספר השיא של הזמנות שרשמה ברבעון השני - 19. בסוף הרבעון השני היו בידי החברה 14 הזמנות למערכות MazorX, שטרם סופקו, ועל פי ההסכמים על מזור לספקן תוך לכל היותר שישה חודשים ממועד ההזמנה.

למדטרוניק, שהיא כיום שותפת השיווק של מזור רובוטיקה , ישנה אופציה לקבל בלעדיות על שיווק המוצר, בתמורה להזמנה של מאות מערכות. על מדטרוניק להחליט בעניין מימוש האופציה בפברואר. מנכ"ל מזור, אורי הדומי, אמר עם פרסום התוצאות המקדמיות, שמזור עומדת בכל אבני הדרך של ההסכם ואף מעבר לכך, ולכן ייתכן שמדטרוניק תכריז על מימוש האופציה עוד לפני פברואר.

תוצאות מזור רובוטיקה
 תוצאות מזור רובוטיקה