אורי יוגב בעקבות יאיר שמיר: מבקש התייחסות לניגוד עניינים

במכתב ששלח יו"ר רשות החברות הממשלתיות לשמיר, שמכהן כיו"ר נת"ע וליועצת המשפטית של החברה, מסתמך אורי יוגב על שאלון שמילא שמיר במסגרת מועמדותו לתפקיד דירקטור בתע"א

יאיר שמיר / צלם: איל יצהר
יאיר שמיר / צלם: איל יצהר

במכתב שנשלח ביום ראשון השבוע ליו"ר נת"ע, יאיר שמיר וליועצת המשפטית של החברה, טל דגן, מבקש יו"ר רשות החברות הממשלתיות, אורי יוגב,  לקבל התייחסות לשאלת ניגוד עניינים בין עיסוקיו הפרטיים של שמיר לכהונתו כדירקטור בחברה. זאת, מפני ששמיר משמש כשותף בקרן השקעות קטליסט הנמצאת בבעלות חלקית של CEL, חברה ציבורית המצויה בשליטת ממשלת סין.

נת"ע, כידוע, התקשרה עם חברה ממשלתית CNR ושותפויות קבלניות מסין לצורך רכישה ותחזוקה של קרונות לטובת הקו האדום של הרכבת הקלה.

יוגב כותב: "בנסיבות אלה, נוכח קשריו האישיים של מר שמיר כיו"ר ושותף של קרן קטליסט, אשר חברת CEL המצויה בשליטת ממשלת סין, היא שותף מוגבל בה ואף שותפה בחברת הניהול של הקרן, ולאור קשריה של נת"ע עם חברות אחרות בשליטת ממשלת סין, עולה על פניו חשש לכאורה של ההתחייבות להימנע מניגוד עניינים".

הטענות של יוגב מסתמכות על השאלון שמילא שמיר לקראת בדיקת מועמדותו לדירקטור של תעשייה אווירית לפני שנה. מהבדיקה של הוועדה בזמנו עלה ששמיר משמש כדירקטור ושותף מנהל של קרן קטליסט. לאחר בדיקת הוועדה בתחילת השנה התבקש שמיר להמציא רשימה מלאה של גופים בהם השקיעה הקרן וכן גופים שקשורים אליה. בשל קשרים אלה של שמיר בעבר לא אושרה מועמדותו כדירקטור בתע"א.