שלומית מלכה לא לבד: 62 נפצעו בתאונות קורקינט חשמלי

זאת בתוך 5 שנים ■ בעמותת אור ירוק קוראים לחוקק חובת חבישת קסדה לכל כלי התחבורה הדו-גלגליים (לא רק ממונעים) ובכל גיל

קורקינט חשמלי / צילום: גלעד קוולרציק
קורקינט חשמלי / צילום: גלעד קוולרציק

תאונת הדרכים שבה נפגעה הבוקר הדוגמנית שלומית מלכה, בשעה שרכבה על קורקינט חשמלי, מציפה את הסכנות הכרוכות ברכיבה על כלי תחבורה דו-גלגליים וממונעים. התאונות הללו גורמות לנפגעים רבים (ראו טבלה). מצבה של מלכה מוגדר "קשה".

בעמותת אור ירוק קוראים לחוקק חובת חבישת קסדה לכל כלי התחבורה הדו-גלגליים (לא רק ממונעים) ובכל גיל. בעמותה מדגישים כי בפועל רוכבי אופנים חשמליים לא מחויבים בחבישת קסדה בצורה גורפת. למעשה, החוק מחייב חבישת קסדה ללא סייגים רק ברכיבה על קורקינט חשמלי, כשברכיבה על אופניים חשמליים עד גיל 18 חלה חובת חבישת קסדה בכל דרך ומגיל 18 חובת החבישה היא בדרך שאינה עירונית בלבד נציין כי נושא חבישת הקסדה כמעט שאינו נאכף.

אמנם, אכיפת החוק לרוכבים על כלים דו-גלגליים הורחבה מסמכות המשטרה גם לפקחים עירוניים, אלא שכאן הדגש הוא על רכיבה בשבילים המותרים. אולם באור ירוק מדגישים, כי נוכחות הפקחים העירוניים טרם מורגשת בזווית ההרתעתית.

לדברי מנכ"ל עמותת אור ירוק, ארז קיטה, "הקסדה היא אביזר הבטיחות החשוב ביותר שיכול להגן על הרוכב ולצמצם משמעותית את הסיכון לפגיעת ראש".

קיטה מדגיש כי מחקרים שנעשו ברחבי העולם קובעים כי חבישת קסדה מפחיתה את הסיכוי לפגיעת ראש בכ-85%.

עו"ד רחלי טבת ויזל, מנכ"לית הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים, מדגישה כי אופניים חשמליים, קורקינטים ושאר הכלים הממונעים הם כלי רכב לכל דבר ועניין "וצריך להתייחס אליהם בהתאם".

לא מודעים לסכנה
 לא מודעים לסכנה