חשד: פקיד רישוי הגיש למכס מסמכים מזויפים ממשרד הבריאות

ביחידת הסמים במכס אשדוד מתנהלת חקירה נגד הפקיד ונגד מעורבים נוספים, בחשד לזיוף ולהגשת מסמכים כוזבים למכס של אגף הרוקחות במשרד הבריאות, לשם בצע-כסף ותוך סיכון שלום הציבור ובריאותו

ייבוא וייצוא / צילום:Shutterstock/ א.ס.א.פ קרייטיב
ייבוא וייצוא / צילום:Shutterstock/ א.ס.א.פ קרייטיב

פקיד רישוי ממודיעין חשוד כי הגיש למכס מסמכים מזויפים של אגף הרוקחות במשרד הבריאות ובכך סיכן את שלום הציבור ובריאותו. 

אלון גל ממודיעין, פקיד רישוי המוסמך לעבוד מול המכס והעוסק כקבלן עצמאי בטי.די.יואי קארג, חשוד בהגשת מסמכי יבוא כוזבים למכס.

השופטת נועה חקלאי מבית משפט השלום באשקלון הורתה אתמול (ג') על מעצרו של החשוד עד ליום 31.8.17 בשעה 13:00.

ביחידת הסמים במכס אשדוד מתנהלת חקירה נגד גל ומעורבים נוספים, בחשד לזיוף ולהגשת מסמכים כוזבים למכס של אגף הרוקחות במשרד הבריאות, לשם בצע-כסף ותוך סיכון שלום הציבור ובריאותו. גל, מתוקף עיסוקו, מכין רשימוני יבוא עבור לקוחותיו הכוללים את האישורים הרגולטורים הנדרשים לשחרור סחורות.

לפי הבקשה, ב-13.8.17 הגיש החשוד שני רשימוני יבוא עבור לקוחותיו, האחד בגין יבוא תמרוקים והשני בגין יבוא של מכונות ווקס וקוסמטיקה. במקרה הראשון הצהיר החשוד במסר האלקטרוני למכס כי ברשותו אישור יבוא מאגף הרוקחות במשרד הבריאות, ומאוחר יותר הוא אף צירף את האישור. אולם, מבדיקה שנערכה התברר כי ככל הנראה מדובר במסמך מזויף.

גם במקרה השני הצהיר החשוד כי ברשותו אישור של אגף הרוקחות ואף צירף אותו. ברם, בבדיקה מול משרד הבריאות התברר כי ככל הנראה מדובר במסמך מזויף הואיל, וכי מספר הרישיון שצורף שייך ליבואן וליבוא אחר. חשוב להדגיש כי בנוסף לעבירות על פקודת המכס יש במעשיו של החשוד כדי להוות סיכון לחיי אדם.

בידי היחידה החוקרת ראיות נוספות המעידות על קיומם של מקרי יבוא אחרים שנסמכו על אישורים מזויפים של אגף הרוקחות. החשוד נחקר שלשום (ב') ומסר כי בשני המקרים המפורטים הוא ביקש אישור מאגף הרוקחות, אך נענה בשלילה, ולכן פנה לנציג היבואן, שנתן לו רישיונות יבוא ממשרד הבריאות, והחשוד צירף אותם לרשימוני היבוא, למרות שלפי החשד ידע שהוא מצרף אישורים מזויפים.

בחיפוש שנערך בביתו של החשוד, ברכבו ובמשרד בו הוא עובד נתפסו טלפון סלולרי, מחשב נייד ועשרות מסמכים הקושרים אותו למיוחס לו, כמו גם עדויות שנגבו (53930-08-17).