היום: נחיתה ראשונה של מטוס נוסעים בנמל התעופה רמון

מדובר במטוס ארקיע מסוג "אמברייר", שנחיתתו ברמון מהווה צעד נוסף לקראת הפעלתו של נמל התעופה הממוקם בסמוך לאילת, שצפוי לשמש שורה של חברות תעופה בטיסות ישירות מאירופה

היום (ג') נחת לראשונה מטוס נוסעים בנמל התעופה רמון, במסגרת תרגיל שנערך בנמל. מדובר במטוס ארקיע מסוג "אמברייר", שנחיתתו ברמון מהווה צעד נוסף לקראת הפעלתו של נמל התעופה הממוקם בסמוך לעיר אילת, ושאמור לשמש שורה של חברות תעופה בטיסות ישירות מאירופה (בעיקר חברות לואו קוסט בהן ריאנאייר, וויז אייר, WOW ועוד). 

נמל רמון, הנמל האזרחי הראשון שנבנה מאז קום המדינה, יחליף את נמל התעופה הישן באילת (באופן הדרגתי) וישמש כשדה תעופה בינלאומי נוסף וחלופי לשעות חירום.

בנמל יש מסלולי המראה בנחיתה באורך של 3.6 ק"מ (במטרה להתאים לגדלים שונים של מטוסים), מגדל פיקוח בגובה של כ-50 מטרים וטרמינל המיועד לכ-2 מיליון נוסעים שצפויים לעבור בשדה התעופה הדרומי בשנה. כמו כן יכלול הנמל 60 רחבות חניה למטוסים (במקום 30 עמדות בתוכנית המקורית), בהן עמדות חניה למטוסים רחבי גוף ובינוניים, עמדות חניה למטוסי טורבו-פרופ, אזורי תפעול, חנויות דיוטי פרי, מגרשי חניה ועוד. בכדי לעודד חברות תעופה זרות לפעול מהשדה יוענק פטור מתשלום אגרות נחיתה בנמל רמון.

במסגרת הקמת נמל התעופה רמון הורחב כביש הערבה, בקטע שבין תמנע לאילת, ל-4 נתיבים, שניים לכל כיוון. בעתיד מתוכנן חיבור בין שדה התעופה לעיר אילת, באמצעות שלוחה של הרכבת המתוכננת לאילת. עלות הפרויקט נאמדת בכ-1.7 מיליארד שקל.

לדברי שר התחבורה והמודיעין ישראל כץ, פינוי שדה התעופה הקיים באילת יאפשר את פיתוחה של העיר צפונה. "עם הפעלת נמל רמון בתמנע יתפנה שטח של כרבע מגודלה של העיר אילת, שיאפשר את פיתוח העיר ושיפור משמעותי באיכות חייהם של תושבי העיר. כמו כן, הפרויקט ייצור אלפי מקומות עבודה חדשים עבור עובדים שיועסקו בנמל, באופן ישיר ועקיף".