הסטארט-אפ אוגמדיקס מיקנעם גייס 8.3 מיליון דולר

החברה מפתחת מערכת מציאות רבודה עבור מנתחי גב: "נסייע למנתחים להפיק מידע רב ערך"

חברת הסטארט-אפ אוגמדיקס (Augmedics) מיקנעם שהוקמה ב-2014 ומפתחת מערכת מציאות רבודה למנתחי גב, גייסה 8.3 מיליון דולר בסבב הגיוס המשמעותי הראשון שלה. את הגיוס הובילה קרן AOInvest משוויץ והשתתפו בה קרן טרה שהייתה גם משקיעת הסיד של החברה משקיעים נוספים. החברה בגרה בחממת טרה לאב ונצ'רס שנתמכת על ידי רשות החדשנות.

אוגמדיקס פיתחה את מערכת ViZOR שמקרינה את תמונות ההדמיה של המטופל על רשתית העין של המנתח בזמן הניתוח, כך שהוא יכול לראות גם את הגוף האמיתי וגם את תמונת ההדמיה, וכך להבין את המבנה האנטומי של המטופל בעודו מנתח אותו. השימוש הראשון יהיה לניתוחים זעיר פולשניים של עמוד השדרה. באמצעות שידור התמונה ישירות על עינו של המנתח, המערכת יכולה לשפר את הדיוק בניתוח ולחסוך זמן, תוך כדי צמצום החשיפה לקרינה, כך מסרה החברה.

לדברי ניסן אלימלך, מנכ"ל אוגמדיקס. "תכננו את ViZOR כך שתעניק למנתחים הזדמנות להתבונן בתוככי האנטומיה של המטופל ולהפיק מידע רב ערך בזמן אמת ובאופן נוח ואינטואיטיבי".

בעתיד, מסרה החברה, המערכת תעשה שימוש בחיישנים שונים שיאספו מידע מתוך הגוף בזמן אמת, ויוסיפו אותו לתמונה המשודרת לרשתית, יחד עם הנחיות והמלצות במהלך הפרוצדורה.

בכסף שגויס אוגמדיקס מתכננת להשלים את עבודת המחקר והפיתוח ולהגיע לניסויים קדם קליניים (בבעלי חיים) וקליניים (בבני אדם) במערכת ה-ViZOR. היא מקווה כי הסכום יוביל אותה עד אישור שיווק של המוצר בארה"ב (במסלול 510k, המסלול הקצר יחסית של תחום המכשור הרפואי). בנוסף החברה מקווה למצוא שותף לשיווק והפצה של המוצר.

אוגמדיקס מסרה כי על פי נתוני חברת מחקרי השוק Technavio, השוק העולמי למערכות ניווט כירורגיות צפוי לגדול ל-900 מיליון דולר עד 2020 בקצב צמיחה שנתי מצטבר של שבעה אחוזים.

AO Invest, שהובילה את סבב ההשקעה, היא קרן השקעות המנוהלת על ידי ארגון רופאים כירורגיים ללא כוונות רווח (AO Foundation). הקרן משקיעה בחברות סאטרט-אפ שמפתחות טכנולוגיה חדשנית עבור מנתחים ומטופלים בתחומי האורתופדיה והטראומה, לרבות הדמיה, רובוטיקה, ניהול נתונים ובריאות דיגיטלית.