אאוטבריין תאפשר לנהל קמפיינים בכמה פלטפורמות בו-זמנית

המערכת החדשה של החברה תאפשר למפרסמים לרכוש באופן פרוגרמטי פרסום native - המתבסס על דפוסי העניין של הגולש באמצעות היסטוריית הגלישה שלו - בכמה אתרים בו-זמנית, כולל אתרים שאין לאאוטבריין הסכם עמם

ירון גלאי / צילום: תמר מצפי
ירון גלאי / צילום: תמר מצפי

כמעט חודשיים לאחר שרכשה את זמנטה, חברת אאוטבריין משיקה פלטפורמה חדשה שפותחה על בסיסה. המערכת אמורה לאפשר למפרסמים לרכוש באופן פרוגרמטי פרסום native - פרסום המתבסס על דפוסי העניין של הגולש באמצעות היסטוריית הגלישה שלו - בכמה אתרים בו-זמנית, כולל אתרים שאין לאאוטבריין הסכם עמם. התמחור במערכת החדשה מבוסס על עלות ללחיצה, בניגוד לתשלום על-פי חשיפה הנהוג בתחום.

זמנטה היא חברה סלובנית שאף היא עוסקת בפרסום native, שנרכשה מאחר שהייתה החברה היחידה בתחום שאפשרה למשווקים לנהל קמפיינים גדולים בכמה אתרים ופלטפורמות באמצעות מערכת אחת, מה שמייעל את הקמפיין כלכלית ומשפר את האפקטיביות שלו.

באאוטבריין טוענים כי המערכת החדשה, הנקראת OEN (Outbrain Extended Network), הופכת אותה למערך הפצת פרסום ה-Native הגדול בעולם ומעניקה לסוכנויות הפרסום שירות טוב יותר והפצה רחבה יותר, הכוללת עשרות רשתות פרסום ואלפי אתרים נוספים. עד להטמעת המערכת נדרשו המפרסמים לתקשר בצורה ישירה עם כל אתר או פלטפורמת היצע (SSP), תהליך שהקשה מאוד על סנכרון אסטרטגיית המכרזים בתחום.

בחודשים האחרונים פעלו שתי החברות לשיפור המערכת ולהטמעתה בלוח הבקרה של לקוחות כך שתהיה גישה בו-זמנית להיצע רב של אתרים ופלטפורמות, ויכולות הפילוח והמיקוד של אאוטבריין ילוו את הקמפיינים. אף שהמערכת תאפשר רכישה באתרים שלאאוטבריין אין הסכמים עמם, הכללים שיחולו על הפרסום יהיו אותם קווים מנחים לתוכן עבור מותגים ואתרים שעימם החברה עובדת.

לדברי ירון גלאי, מייסד ומנכ"ל אאוטבריין, "תעשיית פרסום ה-native צעירה ומתפתחת כל העת. הלקוחות שלנו מחפשים דרכים קלות וגמישות להגיע לקהלי היעד שלהם. OEN יעניק למשווקים גישה לאלפי מיקומי native נוספים".