יינות ביתן יוצאת במיתוג מחדש - כדי להצדיק מחירים גבוהים

הרשת תהפוך 23 סניפים מתוך סניפי יינות ביתן לסניפי "יינות ביתן בסיטי", תחת מיתוג שונה שיצדיק את התמחור הגבוה יותר ביחס לסניפי הרשת מחוץ לערים

יינות ביתן / צילום: תמר מצפי
יינות ביתן / צילום: תמר מצפי

רשת יינות ביתן מסבה בימים אלה חלק מהסניפים שלה למיתוג מחודש כדי להצדיק את המחירים הגבוהים יותר שקיימים כיום בסניפים בתוך הערים. הרשת - שמחזיקה כיום ב-65 סניפים של רשת יינות ביתן, 106 סניפים של רשת מגה בעיר ו-17 סניפים של שוק מהדרין - תהפוך 23 סניפים מתוך סניפי יינות ביתן לסניפי "יינות ביתן בסיטי", תחת מיתוג שונה שיצדיק את התמחור הגבוה יותר ביחס לסניפי הרשת מחוץ לערים.

הרשת, שכבר מחזיקה במגה, כבר ממוקמת בתוך הערים עם סניפים יקרים יותר, כך שקשה למצוא את ההיגיון במיתוג כזה, אולם ברשת כנראה רצו להצדיק את המחירים הגבוהים בסניפי הרשת שממוקמים בתוך הערים - והחליטו "להכשיר את השרץ" ולתת לו שם חדש שיבדל אותם מסניפי הדיסקאונט שנחשבים לזולים יותר. הרשת לא צפויה להרחיב את כמות הסניפים שלה או לנקוט עליית מחירים, אלא תסתפק בשינוי המיתוגי.

לאחרונה הכריז רמי לוי כי הוא צפוי להיכנס לערים עם פורמט חדש תחת השם "רמי לוי בשכונה" ופתח סניף ראשון בשכונת רמות שבירושלים. עד סוף השנה צפויים להיפתח 3 סניפים בפורמט "רמי לוי בשכונה", שניים מתוכם באזור תל-אביב וסניף נוסף בחיפה. הסניפים השכונתיים הם קטנים יותר ובשטח של 300 עד 700 מ"ר לכל סניף; המטרה של הרשת היא להפעיל כ-80 סניפים עירוניים בתוך מספר שנים, עם קצב הקמה של 10-20 סניפים חדשים בכל שנה, אם באמצעות הקמה עצמית או רכישת רשתות וחנויות קיימות.

הסניפים בתוך הערים ידועים ברווחיות הגבוה שלהם. כיום יש מספר רשתות המפעילות פורמט סניפים עירוני בשכונות: שופרסל מפעילה את פורמט "שופרסל שלי" עם 82 סניפים ואת פורמט חנויות הנוחות "שופרסל אקספרס" המונה כ-48 סניפים; מגה בעיר מפעילה 106 סניפים; טיב טעם בעיר מפעילה כ-20 סניפים; ורשת קופיקס מפעילה 29 סניפים של סופר קופיקס בתוך הערים.

מקבוצת יינות ביתן נמסר: "השינוי הוא חלק מהתוכנית האסטרטגית של הקבוצה. בין היתר השקנו כבר את רשת שוק מהדרין, איחדנו את ההנהלה למשרדים חדשים, השקנו את 'יינות ביתן אונליין', ואנו גם שוקדים על פיתוח פורמט שכונתי של יינות ביתן".