צפו: מרצדס חשפה משפחתית חשמלית חדשה ויוקרתית

מרצדס חשפה בתערוכת פרנקפורט דגם חשמלי חדש העונה לשם EQA ■ מדובר במכונית שתתבסס על הדור הבא של ה-A קלאס ותתחרה ב-BMW i3 בפלח היוקרה של המשפחתיות-קומפקטיות-חשמליות

מרצדס eq/ צילום: נט קאר שואו
מרצדס eq/ צילום: נט קאר שואו

חברת מרצדס חשפה במסגרת תערוכת פרנקפורט את ה-EQA, רמז עבה למכונית חשמלית חדשה. מכונית זו תתבסס על הדור הבא של ה-A-קלאס הקומפקטית, ותתחרה בב.מ.וו i3 בפלח היוקרה של המשפחתיות-קומפקטיות-חשמליות. ב-EQA רומזת מרצדס על עיצוב משפחת ה-A כולה, ועל הדגם החשמלי בפרט.

למכונית החדשה אורך כולל של 428.5 ס"מ (חצי ס"מ פחות מה-A הנוכחית), רוחב של 181 ס"מ (שלושה יותר), גובה של 143 ס"מ (זהה) ובסיס גלגלים ארוך בשלושה ס"מ מה-A. מרצדס לא מפרסמת תמונות פנים של ה-EQA, שתהיה אחת משורה של מכוניות חשמליות שישווקו תחת המותג הצעיר "EQ".

מכונית התצוגה צוידה בצמד מנועים חשמליים - אחד לכל סרן - עם הספק מרבי של "יותר מ-272 כ"ס" ומומנט מרבי של "יותר מ-51 קג"מ", נתונים המספיקים להאצה מעמידה ל-100 קמ"ש בתוך חמש שניות, ובסיוע מצברים גדולי קיבולת (60 קילוואט-שעה), טווח הנסיעה החזוי עומד על כ-400 ק"מ בין טעינות. מרצדס גם מבטיחה טעינה שתספיק לטווח של 100 ק"מ בתוך 10 דקות, זאת באמצעות עמדת טעינה מהירה.

ה-EQA צפויה להגיע לייצור בסוף העשור. היא תשווק לצד גרסאות בנזין ודיזל של ה-A-קלאס הבאה, שצפויה להגיח לאוויר העולם לא יאוחר מ-2019.