נוסעים שהתנהגו בבוטות בטיסה יפצו את ישראייר ב-2,000 שקל

השניים עוכבו ע"י שוטרים מקומיים בבולגריה לאור התנהלות בעייתית בטיסה, לרבות הטרדה של אחת הנוסעות – וכעת הם ישלמו 2,000 שקל כפיצוי לישראייר, בעקבות תביעה שהגישו נגד החברה בביהמ"ש לתביעות קטנות

מטוס ישראייר / צילום: מוני שפיר
מטוס ישראייר / צילום: מוני שפיר

ההתנהגות של הנוסע הישראלי קנתה לה שם בעולם, והיא נסקה בעקבות "טיסת השוקולד" המפורסמת. מכאן שלענישה לנוסעים שחושבים שמגיע להם פיצוי בבחינת "הרצחת וגם ירשת" יש משמעות חינוכית (בתקווה שהיא תיושם): מדובר בשני חברים שתבעו את ישראייר, אחרי שעוכבו בנמל התעופה עם נחיתתם. השניים עוכבו על-ידי שוטרים מקומיים לאור התנהלות בעייתית בטיסה, לרבות הטרדה של אחת הנוסעות - וכעת הם ישלמו 2,000 שקל כפיצוי לישראייר, בעקבות תביעה שהגישו נגד החברה בבית המשפט לתביעות קטנות בעכו.

השניים רכשו מ"סקי דיל" (שבבעלות ישראייר) חבילת סקי של 4 ימים בבולגריה בחודש ינואר האחרון. חבילת הסקי כללה טיסה הלוך ושוב במטוסי ישראייר. לטענת התובעים, הם "סומנו" על-ידי צוות הדיילים משום שאחד מהם לא חסך בביקורת בקול רם על מה שהוא חושב על החברה (ולא מדובר במחמאות ובתשבחות). לטענתם, בעקבות דבריו החל "מחול שדים", שבסיומו עוכבו התובעים במשך כ-6 שעות בשדה התעופה בסופיה על-ידי שוטרים בולגריים - מה שהוביל לכך שפספסו את ההסעה לאתר הסקי - אליו הגיע רק בשעות הבוקר למחרת.

עוד טענו כי ביום החזרה לישראל הוחלפה טיסתם - במקום טיסת ישראייר שהייתה אמורה להמריא בשעה 19:00, הם הועברו לטיסת אל-על, שהמריאה בשעה 23:00. מכאן שם הגיעו לישראל באיחור, משום שהטיסה החלופית נחתה ב-6:00 בבוקר, ולטענתם לאור זאת הם הפסידו יום עבודה.

התובעים טענו כי החוויה בעקבות "התנהלות ישראייר" גרמה להם לחרדות, והם לא הצליחו ליהנות בחופשתם. הם תבעו סכום של 33,400 שקל (ללא פירוט כנדרש בגין מה הסכום ומה הוא כולל).

ישראייר מצידה טענה כי התובעים שתו לשוכרה, הטרידו נוסעים אחרים ונטפלו לאחת הנוסעות שחשה מאוימת ונפחדת. לאור תלונתה עדכן הטייס את השלטונות בבולגריה וביקש ששוטרים ימתינו לנוסעים עם הנחיתה.

השופט משה אלטר התרשם כי הנוסעים התנהגו בצורה בוטה, מטרידה ומאיימת, ועל כן קבע כי הזעקת השוטרים על-ידי הקברניט הייתה מחויבת המציאות. עוד מתח השופט ביקורת על התנהלות השניים ועל תביעתם לפיצוי מבלי להוכיח נזק שנגרם להם: אחד התובעים טען כי יום עבודה שלו "כעובד מזדמן בתחום התיירות" שווה 15,000-20,000 שקל ליום, ועל כן דרש פיצוי.

התובעים לא המציאו הוכחות לכיסוי יום העבודה האבוד, ותביעתם נדחתה. גרסתם לא הייתה אמינה בעיני השופט, שקבע כי כל אחד מהתובעים ישלם 1,000 שקל כהוצאות משפט.