בקרוב החמישית: במשרד הבריאות טסו לאירופה כבר 4 פעמים

לאחר שטסו כבר 4 פעמים, כבר במהלך החודש הקרוב תצא לאירופה משלחת משותפת של משרדי הבריאות, האוצר והכלכלה, כדי שנציגיה יקבעו את התקנות של רפורמת התמרוקים

קוסמטיקה, תמרוקים, בשמים / צלם: תמר מצפי
קוסמטיקה, תמרוקים, בשמים / צלם: תמר מצפי

4 נסיעות לחו"ל התבצעו עד כה על-ידי נציגי משרד הבריאות במסגרת רפורמת התמרוקים מאז תחילת העבודה על רפורמת התמרוקים - וזה עוד לא הסוף.

כחודש אחרי שמשרד הבריאות השהה את תקנות רפורמת התמרוקים לצורך בחינה מחודשת שלהן, ביום חמישי האחרון נקבע כי משרדי הבריאות, האוצר והכלכלה צפויים לשלוח כבר במהלך החודש הקרוב לאירופה משלחת משותפת כדי שנציגיה יקבעו את התקנות.

הנציגים יבקרו ב-3 מדינות כדי לבדוק אילו מהטענות שצצו בשבועות האחרונים בדיונים בוועדת הבריאות לגבי רפורמת התמרוקים באמת רלוונטיות וענייניות, ומה מתוכן נועד לסמא את עיני המשרדים ועושה חסד בעיקר עם היבואנים הבלעדיים.

המסקנות מהנסיעה יוגשו בחודשיים הקרובים, כדי שידונו בהן בכנסת כבר בחודש דצמבר. הרשימה הסופית של המשתתפים והיעדים עדיין לא נסגרה. מטעם משרד הכלכלה צפוי להצטרף למשלחת אנואר חילף, הממונה על היבוא במשרד.

בתשובה לפניית "גלובס" למשרד הבריאות בשאלה כמה נסיעות התבצעו עד כה לאירופה במסגרת הרפורמה, השיבו במשרד כי עד כה נסעו 6 נציגים של המשרד לנסיעות לחו"ל שקשורות לרפורמה, ב-4 נסיעות.

"מסוף שנת 2010 ועד היום נשלחו למשרד הבריאות בבריסל 3 נציגים ממחלקת תמרוקים לצורך למידת שיטת פיקוח ובקרה, נציג אחד בשנת 2012, ושני נציגים ב-2013. בנוסף לכך, בשנת 2017 נשלחו שני נציגים לקורס באוניברסיטת בריסל של הערכת בטיחות לתמרוקים, ועובדת נוספת נשלחה במארס האחרון לכנס מקצועי של יום אחד בנושא מוצרי ננוטכנולוגיה", נמסר מהמשרד.