הערכות: גולף שוקלת להנפיק את עדיקה לפי שווי של 170 מ' ש'

אתר עדיקה הוקם בינואר 2012 ונחשב לאחד האתרים המובילים בישראל בתחום מכירות האופנה אונליין ■ גולף רכשה את Adika בינואר 2015, בעסקה שהוערכה ב-40 מיליון שקל

עדיקה/ צילום: ערן סלם
עדיקה/ צילום: ערן סלם

בשוק מעריכים כי קבוצת גולף  שוקלת להנפיק את חברת עדיקה לפי שווי מוערך של כ-170 מיליון שקל. אתר עדיקה הוקם בינואר 2012 על-ידי דדי שוורצברג ועדי רונן, והוא נחשב לאחד האתרים המובילים בישראל בתחום מכירות האופנה אונליין, עם כ-30 אלף כניסות ביום ומכירת פריטים שכוללים בגדים, נעליים ואקססוריז במחירים אטרקטיביים יחסית. Adika מונה כיום כ-150 עובדים.

קבוצת גולף רכשה בינואר 2015 את Adika, בעסקה שהוערכה ב-40 מיליון שקל. שוויה נאמד על בסיס מצבה ב-2014, שבה ההכנסות השנתיות היו 23 מיליון שקל.

בחודש מארס האחרון נפתחה החנות הפיזית הקבועה של עדיקה בדיזנגוף סנטר בתל-אביב בהשקעה של 2.5 מיליון שקל. החנות נפתחה בלוקיישן שבו שכנה בעבר חנות הדגל של גולף, שהשתרעה על 3 קומות בשטח של 400 מ"ר ועברה ללוקיישן מצומצם יותר בקומה התחתונה.

לקראת אפריל 2018 נדרשים בקבוצת גולף להחליט לגבי מערכת היחסים עם קבוצת המייסדים של עדיקה, ובראשם דדי שוורצברג המנכ"ל - האם להמשיך את ההתקשרות או להיפרד בהתאם להסכמים.

ההערכה היא כי בגולף רוצים להמשיך את ההתקשרות, וכי מהלך כזה מבטא את הדרך של הקבוצה לשמור על דדי שוורצברג, מנכ"ל ומייסד עדיקה, בתוך גולף, וכי הם יצליחו לגרום לו להישאר באמצעות אחוזים בהנפקה.

בדוחות הרבעון הראשון של 2017 דיווחה גולף על מחלוקות מול עדיקה לגבי עמידה ביעדים, אולם בדוחות האחרונים ציינו בחברה כי לאור הגידול בפעילותה, צפויה עמידה ביעדים שתביא להבשלה של אופציות הניתנות למימוש למניות עדיקה. החנות שומרת על קצב מכירות גבוה ונחשבת לאחת מ-5 החנויות המובילות במכירות בארץ למ"ר.

בשוק מעריכים כי שוויה של עדיקה עלה משמעותית מאז העסקה עם גולף, שכן בין היתר נפתחה גם החנות הפיזית שהגדילה משמעותית את המכירות, והחברה צפויה לפתוח בעתיד גם חנויות נוספות.

גולף, כמו שאר הענף, מתמודדת עם תחרות משמעותית, ודמי שכירות גבוהים שנעים סביב כ-16% מהפעילות, עליית שכר המינימום, ומתחרות בינלאומיות, לצד אתרי אונליין שהמכירות שלהם בישראל חזקות כמו אסוס ונקסט.

גולף, שנמצאת בשליטת חברת ההחזקות כלל תעשיות (כת"ש) של לן בלווטניק, מחלקת את פעילותה לשני מגזרים: אופנת הלבשה, באמצעות הרשתות גולף, פולגת ואינטימה; ומגזר עיצוב בית, הכולל גם הלבשת ילדים והלבשה תחתונה לנשים.

בסך-הכול, גולף מפעילה 314 חנויות ומעסיקה כ-2,300 עובדים. במחצית הראשונה נסגרו 10 חנויות בתחום. בחנויות מוצרי הבית של גולף מחזיקה הרשת 134 חנויות, ובמהלך התקופה נפתחה חנות אחת, ונסגרו שתי חנויות.

את 2016 סיכמה גולף עם הפסד שנתי של 57 מיליון שקל, בעקבות הוצאות חד-פעמיות של כ-50 מיליון שקל. ואולם בסיכום הרבעון הרביעי של אותה שנה הציגה החברה שינוי כיוון, עם רווח נקי של כ-3 מיליון שקל.

בדוחות הרבעון השני של 2017 הציגה גולף שיפור ברווחיות הגולמית, אולם עלייה בהוצאותיה השונות גררו לצניחה של קרוב ל-50% ברווחיה התפעוליים שעמדו על כ-4.5 מיליון שקל. בשנה שעברה רשמה גולף הוצאות חד-פעמיות גדולות, בהיקף של קרוב ל-40 מיליון שקל, אז היא סבלה בעיקר מגריעת מוניטין של פעילויות עדיקה ופעילויות נוספות וכן מהשפעה שלילית של סגירת חנויות.

כך, בשורה התחתונה הצליחה החברה להציג שיפור, ועברה לרווח נקי רבעוני מצומק של כ-400 אלף שקל, אחרי הפסד כבד של כ-30 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד והפסד שנתי של קרוב ל-60 מיליון שקל ב-2016 כולה.

אולם בסיכום הרבעון השני עלו הוצאות גולף על מכירה והפעלת חנויות בהשפעת עליית שכר המינימום ועלייה בהוצאות הפרסום, וכן החברה הציגה עלייה בהוצאות הנהלה וכלליות, בעיקר בשל רישום חשבונאי של שווי אופציות בחברת עדיקה וכן הוספת משרות במטה החברה - שהשפיעו על השורה התפעולית.

בסיכום מחצית השנה גולף עדיין לא הצליחה להציג רווח תפעולי, אולם צמצמה באופן ניכר את הפסדיה התפעוליים, גם בנטרול ההוצאות החד-פעמיות שרשמה ב-2016.