מכשיר ללא מסך: מחשב העתיד של סוני יצא סוף-סוף לחנויות

אחרי שעברה כבר יותר משנה וחצי מאז הציגה סוני לראשונה את המכשיר החדשני שיחליף כמעט את כל המכשירים האחרים בבית, הוא מושק באופן רשמי ■ המכשיר המדובר הוא Xperia Touch - מחשב שולחני קטן ללא מסך, שמקרין את התמונה על השולחן או הקיר ואף הופך אותם למסך מגע

מחשב העתיד מגיע - אבל לא אליכם: קשה להאמין, אבל עברה כבר יותר משנה וחצי מאז שסוני הציגה את המכשיר שיחליף כמעט את כל המכשירים האחרים בבית - ורק עכשיו הוא סוף-סוף מושק. אבל לא נראה שכדאי לכם לקנות אותו.

המכשיר המדובר הוא Xperia Touch - מחשב שולחני קטן ללא מסך, שמקרין את התמונה על השולחן או הקיר ואף הופך אותם למסך מגע. מלבד את המחשב הביתי שאתם ממילא לא משתמשים בו לכלום חוץ מיוטיוב, הוא יכול להחליף גם טאבלט, טלוויזיה ורמקול חכם.

כאמור, המכשיר מוצג בתערוכות כבר מאז ינואר 2016 - אבל רק עכשיו יוצא סוף-סוף לחנויות. עם זאת, לא נראה שהחברה באמת מצפה שמישהו יקנה אותו: ראשית, הוא נמכר רק במספר חנויות מצומצם בארה"ב, ומחירו 1,700 דולר (כ-5,950 שקל). במחיר הזה אתם אמנם מקבלים מחשב שולחני במשקל של פחות מקילוגרם שלא צריך מסך, מקלדת ועכבר ומסוגל גם לעבוד עד שעה ללא חיבור לחשמל - אבל המקרן שלו הוא ברזולוציית HD רגיל בלבד ובבהירות של 100 לומנס, זאת בזמן שמקרן בסיסי כיום פולט לפחות 300, וגם זה נחשב לא מספיק בעיני 99% מהאנשים). בשורה התחתונה, מדובר בכלי שתוכלו לעשות בו שימוש באמצעות אפליקציות האנדרואיד שיש לכם על הסמארטפון, על מסך קצת יותר גדול.