גרנות, חפץ, ברדוגו ומליניאק ישתתפו בחדשות הבוקר של קשת

בזכיינית שמים דגש על התוכנית החדשותית שיוביל ניב רסקין, שתכלול כמה פרשנים קבועים ותעלה לאוויר עוד לפני פיצול ערוץ 2 בנובמבר ■ ברקע - ההחלטה המשותפת שאנשי חדשות 2 לא יופיעו בתוכניות הזכייניות, גם ברשת נמצאים במו"מ עם טאלנטים וכתבי חדשות

שבועיים לפני פיצול ערוץ 2 ההיערכות בקרב שתי הזכייניות, קשת ורשת, מתקרבת לנקודת שיא. אחד העניינים הבוערים שעל הפרק נוגע לגיוס אנשי אקטואליה - גם בדרגים הזוטרים וגם ברמת הטאלנטים - על רקע העובדה שלאחר הפיצול, אנשי חברת החדשות, המשותפת לשתי הזכייניות, לא יוכלו עוד להופיע בתוכניות של קשת ורשת.

בקשת (אפיק 12) שמים את עיקר הדגש שלהם בתחום על התוכנית "חדשות הבוקר" בהגשת ניב רסקין, שתעלה לאוויר עוד לפני הפיצול. התוכנית תשודר מדי יום בין 7:00 ל-8:30 מאולפן חדש שנבנה במתחם של אולפני הרצליה, ותהיה בעלת אופי חדשותי יותר בהשוואה למתכונת הנוכחית של תוכניות הבוקר.

בדומה לתוכנית הרדיו שהגיש רסקין עד לאחרונה בגלי צה"ל, היא תכלול פרשנים קבועים ומתחלפים בתחומי החדשות השונים. ל"גלובס" נודע כי בין השמות החדשים שגויסו לתוכנית נכללים הפרשן לענייני ערבים עודד גרנות, לשעבר ערוץ 1; וכתבת הפלילים לשעבר של קול ישראל, עדי מאירי. כפרשנים בנושאים פוליטיים ישמשו יעקב ברדוגו (גלי צה"ל) ומי שהיה עד לאחרונה דוברה של משפחת נתניהו, ניר חפץ. כפרשן לענייני ספורט ישמש אריה מליניאק ("ידיעות אחרונות").

פאנליסטים נוספים שייטלו חלק הם דנה גרוצקי מתוכניתו של גיא פינס (בנושאי בידור) ומירב כהן, שתעסוק בנושאי צרכנות. כפי שכבר פורסם לאחרונה ב"גלובס" לתוכנית גויסה גם כתבת חדשות 10, מירי מיכאלי, שתשתלב גם בפרויקטים נוספים של הזכיינית, וצפויים גיוסים של כתבים נוספים.

מלבד תוכנית הבוקר שלה - שמופקת על ידי חברת ההפקות UBH של אורי בן חיים - לקשת אין כרגע משדרי חדשות עצמאיים מובהקים, ורוב התוכן האקטואלי יגיע באופן טבעי מחברת החדשות המשותפת, שתוכניותיה ימשיכו להיות משודרות בשני הערוצים.

עם זאת, קשת תשדר מדי יום ב-19:30 את "תוכנית חיסכון", שתמשיך להיות מופקת רק עבורה על ידי חברת החדשות - בהתאם לסיכום שאליו הגיעה עם רשת - ובנוסף בזכיינית נערכים להעלות עוד תוכנית אקטואליה, בהובלת יואב לימור.

בזכיינית השנייה, רשת (אפיק 13), האסטרטגיה מעט שונה, והגיוסים שם מתרכזים בשני מוקדים. מלבד תוכנית הבוקר שלה, שגם היא תעבור רענון, בזכיינית שמים דגש על תוכנית האקטואליה החדשה בהגשת אודי סגל ולוסי אהריש, "לפני החדשות", שתשודר מדי ערב ב-19:00.

מי שמוביל ברשת את הגיוסים הוא מי שקיבל את האחריות לתחום האקטואליה ארנון גל, שככל הידוע מנהל משא ומתן עם כמה טאלנטים שישמשו כפרשנים מובילים ועם כתבים שיסקרו תחומים שוטפים ויעבירו כתבות ודיווחים לתוכניות האקטואליה, על רקע הסיטואציה החדשה. בהתאם לסיכום עם קשת, ברשת תשודר מדי לילה התוכנית "חדשות הלילה", בהגשת דוריה למפל, שתמשיך להפיק עבורה חברת החדשות.