"לעזור עם הבטן הנפוחה": הקמפיין שהרגיז את מנכ"ל עדיקה

סופהרב העלו קמפיין שצולם בחנות של עדיקה והציגו אותו כשיתוף-פעולה עם המותג - זאת ללא שסוכם על שיתוף-פעולה כלשהו ומבלי שסופרהב ביקשו אישור להציגו ככזה ■ הקמפיין עורר תגובות זועמות ברשת ועורר גם את זעמו של מנכ"ל עדיקה דדי שוורצברג, שמאיים בתביעה

עדיקה/ צילום: ערן סלם
עדיקה/ צילום: ערן סלם

האם אתר האופנה עדיקה בדרך לתבוע את חברת התרופות סופרהב מקבוצת סולגאר על פגיעה בשמו הטוב? אם שואלים את מנכ"ל החברה דדי שוורצברג, זה רק עניין של זמן שתביעה כזאת תגיע.

הסיבה: סופהרב העלו לאחרונה קמפיין שצולם בחנות של עדיקה והציגו אותו כשיתוף-פעולה עם המותג - זאת ללא שסוכם על שיתוף-פעולה כלשהו ומבלי שסופרהב ביקשו אישור להציגו כשיתוף-פעולה.

הקמפיין, שאכן צולם בחנות עדיקה, הציג סיטואציה של מצלמה נסתרת, שבה שחקניות שגילמו קונות מקבלות בגדים עם דוגמית של מוצר טבעי שנועד לעזור להן לסייע עם הנפיחות בבטן כדי שיוכלו להיכנס טוב יותר לבגדים.

"איך הגיבו הלקוחות כשהצענו לעזור להן עם הבטן הנפוחה והג'ינס הלוחץ?", הוצגה שאלה בפרסומת, שקיבלה תוך זמן קצר כ-43 אלף צפיות אך גם ומאות תגובות זועמות של נשים. חלק מהזעם הופנה באופן טבעי לעדיקה, שכן מהפרסומת ניתן היה להבין כאילו החברה שותפה לקמפיין.

מנכ"ל עדיקה למד על הסערה המתחוללת בפייסבוק ומיהר להגיב: תוך שהוא משגר איום בתביעה נגד סופהרב, הוא דרש מהחברה להסיר את הקמפיין באופן מיידי - ואכן הקמפיין הוסר.

בפוסט שכתב במסגרת דיון בקהילת "מנהלי שיווק מצייצים" הסביר שוורצברג כבר אתמול כי לעדיקה אין שום קשר לקמפיין, פרט לכך שהחברה תרמה את החנות שלה לצורך צילומי הפרסומת.

"אתם באמת חושבים שמישהו נורמלי היה עושה את זה ללקוחות שלו?", כתב שוורצברג בפוסט. "החברה הזו ביקשה טובה שניתן לה מקום לצלם פרסומת, כמובן ללא קשר לעדיקה ובטח ללא קשר ללקוחות עדיקה. הם השתמשו בשם שלנו ללא רשות, והתביעה בדרך".

גם הסרת הסרטון לא ציננה את זעמו של שוורצברג. בשיחה היום (א') עם "גלובס" הוא מבהיר כי אין לו כוונה לסגת מהגשת התביעה. לדבריו, "אני הולך לתבוע אותם על פגיעה בעדיקה. הם הורידו את הקמפיין כי איימתי להוציא להם צו מניעה. הם הבינו שנעשתה פשלה ענקית. בסך-הכול רצינו לעשות טובה ולתת מקום לצילום פרסומת. במייל הבהרנו מראש שאין לזה קשר לעדיקה. אפילו לא ידעתי על מה הפרסומת, פשוט טובה לחבר. הם לא קיבלו את אישורי לשימוש בשם. הם רכבו על השם עדיקה, ואנחנו לא ידענו דבר, גילינו רק בדיעבד".