אוטוטו הסדר באפריקה ישראל? סיידוף העביר טיוטה

נתי סיידוף העביר למחזיקי האג"ח של החברה טיוטת הסכם מלאה ■ בימים האחרונים הגיע לישראל עו"ד תמיר כהן, המנהל את פיתוח העסקים של קבוצת סיידוף, במטרה להביא לסגירת העסקה מול מחזיקי האג"ח

לב לבייב / צילום: תמר מצפי
לב לבייב / צילום: תמר מצפי

הסדר החוב בחברת אפריקה ישראל מתקרב לחתימה. ביום ראשון השבוע נערכה פגישה נוספת בין נציגות מחזיקי האג"ח לבין נציגי קבוצת נתי סיידוף, ולאחריה העבירו אתמול (ב') אנשי סיידוף טיוטת הסדר מלאה לחברי הנציגות ולעורכי דינם, בניסיון לסיים בהקדם את המשא ומתן המתמשך בין הצדדים. מחר מתוכננת פגישה נוספת שבה יחלו עורכי הדין של הצדדים בעבודה על הניסוחים המשפטיים.

ל"גלובס" נודע כי בימים האחרונים הגיע לישראל עו"ד תמיר כהן, המנהל את פיתוח העסקים של קבוצת סיידוף, במטרה להביא לסגירת עסקת ההשקעה מול מחזיקי האג"ח של אפריקה ישראל. בין השאר, כבר פתרו הצדדים את סוגיית אמות המידה הפיננסיות שיתלוו לאג"ח החדשות שתנפיק אפריקה ישראל במסגרת הסדר החוב, וכרגע נוגעת המחלוקת העיקרית לשאלה מאיזה תאריך יחלו אותן אג"ח לצבור ריבית.

עוד קודם לכן, הודיעו בשבוע שעבר נאמני סדרות האג"ח של אפריקה ישראל, כי לנציגות המשותפת לשתי הסדרות הגדולות (כ"ו וכ"ז) יצטרפו נציגיהן של קרן כלירמרק וחברת הפניקס. קודם לכן כללה הנציגות רק את נציגיהם של בית ההשקעות פסגות ושל חברת מנורה מבטחים, בשעה שאת סדרת האג"ח הקטנה (כ"ח) מייצג רק אדוארד קלר, שנתמך בידי מגדל שוקי הון.

קבוצת אפריקה ישראל, שבבעלות לב לבייב (48%) והציבור (52%), נמצאת במצב של חדלות פירעון, לאחר שהכריזה במאי אשתקד, כי אין ביכולתה לשרת את חובותיה למחזיקי האג"ח, שמסתכמים ל-2.8 מיליארד שקל. מאז מנהלים מחזיקי האג"ח הליך למכירת החברה במסגרת של הסדר חוב, וביולי האחרון הם אף בחרו בהצעה שהגישה קבוצת סיידוף.

כעת, מתקרבים כאמור הצדדים לחתימה על הסדר סופי, שיוגש לאישור ביהמ"ש המחוזי בת"א, ושיתבסס על הצעת ההסדר המקורית שהגישה קבוצת סיידוף למחזיקים - אשר משקפת תספורת של יותר מ-20% על החוב הקיים. אותה הצעה מקורית קבעה, כי במסגרת ההסדר תזרים קבוצת סיידוף הון לאפריקה ישראל, ותקבל בעלות מלאה על החברה (יוקצו לה מניות חדשות בעוד שהמניות הישנות יבוטלו ויימחקו מהמסחר בבורסה).

עוד קבעה אז ההצעה כי מחזיקי האג"ח יוותרו במסגרת ההסדר על מלוא האג"ח הקיימות שברשותם, ויקבלו בתמורה 505 מיליון שקל במזומן, 1.6 מיליארד שקל באג"ח חדשות של אפריקה ישראל וכן נכסים נוספים בשווי מוערך של 125 מיליון שקל.