סגן נשיא ארה"ב, מייק פנס, יגיע לביקור בישראל בחנוכה

ידון עם נתניהו ועבאס, בנפרד, על המאמצים להשכין שלום בין ישראל לפלסטינים ■ ישים דגש על תוכנית החלל של ישראל ועל התוכניות לפיתוח טילים

מייק פנס / צילום: רויטרס
מייק פנס / צילום: רויטרס

סגן נשיא ארה"ב, מייק פנס, הודיע אמש (ד'), כי יבקר במזה"ת בדצמבר ויגיע לישראל בחג החנוכה, על פי בקשתו של הנשיא דונלד טראמפ. טראמפ מתוכנן לבקר גם במצרים.

בנאום לפני ארגון נוצרי בוושינגטון הבהיר פנס, כי דגש ביקורו במזה"ת יהיה מאמץ "לשים קץ לרדיפות של נוצרים ובני מיעוטים דתיים אחרים". בכל זאת, כצפוי, במהלך שהותו בישראל ייפגש סגן הנשיא, בנפרד, עם ראש הממשלה, בנימין נתניהו, ועם נשיא הרשות הפלסטינית, מחמוד עבאס, וידון עימם על המאמצים להשכנת שלום בין ישראל לפלסטינים.

נושא אחר בשיחות פנס בירושלים יהיה מדיניות ארה"ב כלפי איראן. הוא צפוי גם להתייחס לנושא שנחשב קרוב ללבו: תוכנית החלל של ישראל והתוכניות המשותפות לישראל וארה"ב לפיתוח מערכות הגנה מפני טילים, כגון החץ.

בקהיר ייפגש פנס עם נשיא מצרים, עבדל פתח אל סיסי, וידון עמו על שיתוף הפעולה הביטחוני בין שתי המדינות. הוא צפוי להיפגש שם עם אנשי דת וממשל ולקרוא להגברת המאמצים להגן על בני מיעוטים דתיים, נוצריים ואחרים.

פנס נחשב אחד מהידידים הטובים ביותר של ישראל בארה"ב בכל הקריירה הפוליטית שלו, לרבות בתקופת היותו מושל מדינת אינדיאנה. בנאום שנשא לפני כמה חודשים באירוע של ארגון פרו ישראלי, "נוצרים מאוחדים למען ישראל" הוא אמר: "אם העולם ידע דבר אחד בתקופת כהונתו של דונלד טראמפ, זה יהיה הדבר: אמריקה ניצבת יחד עם ישראל, עתה ולתמיד".

"כאשר מתבוננים בישראל, רואים שאלוהי אברהם, יצחק ויעקב מקיים את הבטחותיו", אמר פנס. "כמוכם, אהבתי הגדולה לישראל נובעת מאמונתי הנוצרית. שירי ישראל ועמה היו ההמנונים של ילדותי. אני ומשפחתי מתפללים לשלום ירושלים וכל אלה שחיים בה. הזכות הגדולה ביותר בחיי היא לשרת כסגן של נשיא שדואג עמוקות לבעלת הברית הנערצת שלנו".