נפתלי שמשון מגדיל את חלקו בלהב אל.אר לכ-20% מההון

יזם הנדל"ן יזרים לקופת חברת הנדל"ן של אלי להב 10 מיליון שקל באמצעות מימוש אופציות, שיגדילו את הונה העצמי לכ-85 מיליון שקל

אלי להב, בעל השליטה / צילום: איל יצהר
אלי להב, בעל השליטה / צילום: איל יצהר

יזם הנדל"ן נפתלי שמשון מגדיל את חלקו בחברת להב אל.אר. החברה עדכנה היום (ב') על כוונתו של שמשון לממש אופציות שניתנו לו בעבר, ואשר בעקבות מימושן יגדל חלקו בחברה לכ-20%, לעומת כ-8.5% היום. מחיר המימוש של כל אופציה שהקצתה להב בעבר לשמשון הוא 1.5 שקל, והתמורה הכוללת שתנבע ללהב בשל המימוש, תגיע לכ-10 מיליון שקל. המהלך יגדיל את הונה העצמי של להב אל.אר לכ-85 מיליון שקל.

מימוש האופציות משקף ללהב אל.אר שווי של יותר מ-80 מיליון שקל אחרי הכסף. מניית להב הגיבה לעדכון בעליות שעמדו בשעות הצהריים על כ-5% למחיר דומה לזה של מימוש האופציה ובכך השלימה טיפוס שנתי של כ-17%. את מניות להב מחזיק שמשון באמצעות חברת הודיה הפרטית, שלפי להב עוסקת בפיתוח ויזמות של נדל"ן מניב בישראל, ואשר בבעלותה מספר מרכזי קניות ונדל"ן מניב במרכז הארץ.

להב אל.אר פועלת בתחום הנדל"ן המניב בגרמניה, שם היא מחזיקה בזכויות בכ-30 נכסים, ובישראל היא פועלת בתחום האנרגיה הסולארית, עם שותפות בכ-200 מתקנים פוטו-וולטאיים (סולאריים) קטנים (כ-50-55 קילוואט) לייצור חשמל. בעלי השליטה בלהב הם אלי להב, יו"ר החברה, ובת זוגו חגית, עם כ-53% מהמניות טרם מימוש האופציות. שותפיו לשליטה הם איליק רוז'נסקי, סגן היו"ר, וחוה זמיר-טואף המנכ"לית, המחזיקים יחד כ-24% מהמניות.

כניסתו הראשונה של שמשון להשקעה בלהב נעשתה בשנה שעברה, אז רכש את החזקותיו מכמה מחזיקים פרטיים בהשקעה כוללת של כ-6 מיליון שקל, גם אז לפי מחיר מניה של 1.5 שקל. רכישות אלה, שנעשו בפרמיה גבוהה של כמה עשרות אחוזים על מחיר השוק אז, סייעו ללהב לצמצם התנגדות של בעל מניות מיעוט אחר שהיה אז בחברה, רפאל דהן, לתנאי העסקת רוז'נסקי וזמיר טואף בחברה, שעמדה אשתקד על כ-1.1 מיליון שקל לכל אחד.

זינוק בהכנסות במחצית 2017

את המחצית הראשונה של השנה סיכמה להב עם הכנסות של כ-4.5 מיליון שקל - זינוק של כ-170% ביחס להכנסות במחצית המקבילה של 2016, בתמיכת הכנסות מימון וחלקה ברווחי חברות כלולות, אולם הוצאותיה גדלו משמעותית והובילו אותה להפסד של כ-3.5 מיליון שקל, אחרי שאת 2016 כולה סיכמה ברווח נקי של פחות מ-1 מיליון שקל.

אתמול עדכנה להב על השלמת רכישת נכס מסחרי בעיר וולסבורג שבגרמניה, באמצעות שותפות בה היא מחזיקה 75%, תמורת כ-3 מיליון אירו.