דוח מאכזב למיילן ברבעון השלישי, אך מצפה לסיום חזק ל-2017

מיילן סיפקה למשקיעים בשורה חיובית: העלאה מסוימת של תחזית הרווח השנתית, וזאת בזכות השקת הגרסה הגנרית שלה לקופקסון, תרופת הדגל של טבע

הת'ר ברש, מנכ"לית מיילן / צילום: בלומברג
הת'ר ברש, מנכ"לית מיילן / צילום: בלומברג

חברת התרופות מיילן  פרסמה היום (ב') דוחות כספיים חלשים מהצפוי, אך לצד התוצאות המאכזבות, סיפקה למשקיעים גם בשורה חיובית: העלאה מסוימת של תחזית הרווח השנתית, וזאת בזכות השקת הגרסה הגנרית שלה לקופקסון, תרופת הדגל של טבע.

מיילן קיבלה את אישור ה-FDA (רשות המזון והתרופות של ארה"ב) לשווק את הקופקסון בשני המינונים הקיימים, 20 מ"ג ו-40 מ"ג, בתחילת הרבעון הרביעי. מיילן מצפה כעת לרווח נקי של 4.45-4.7 דולר למניה ב-2017, גידול של כ-6% ביחס ל-2016. זאת, בעוד שהתחזית הקודמת, כפי שהונמכה ברבעון השני, הייתה לטווח של 4.3-4.7 דולר למניה.

בסך הכול, הרווח הנקי Non-GAAP יגיע ב-2017 ל-2.4-2.5 מיליארד דולר. הרווח הנקי למניה ברבעון הרביעי יגיע, אם כך, ל-1.32-1.57 דולר, גבוה משמעותית מ-1.1 דולר שנרשם ברבעון השלישי שאת דוחותיו פרסמה החברה היום.

מיילן מצפה לסכם את 2017 עם הכנסות של 11.75-12.5 מיליארד דולר, עלייה של 9% לעומת 2016, וממשיכה לצפות לתזרים מזומנים חופשי של 2-2.4 מיליארד דולר השנה. מיילן, בניהולה של הת'ר ברש, היא חברת תרופות גנריות הנסחרת במקביל בנאסד"ק ובת"א לפי שווי של 19.2 מיליארד דולר.

תוצאות הרבעון השלישי היו כאמור מאכזבות: הכנסות החברה הסתכמו ב-3 מיליארד דולר, ירידה של 2.3% ביחס לרבעון המקביל ונמוך מתחזיות האנליסטים, שציפו להכנסות של 3.1 מיליארד דולר. ההכנסות בצפון אמריקה צנחו ב-22.1% לכ-1.2 מיליארד דולר, ובדומה לטבע, שעדכנה על שחיקת מחירים חריפה בשוק הגנרי בארה"ב, גם במיילן מדברים על "אתגרים נמשכים בארה"ב".

עם זאת, במיילן האתגרים כוללים גם ירידה במכירות של מוצר הדגל שלה, EpiPen לטיפול באלרגיות חריפות. במכירות מיילן לאירופה ולשאר העולם נרשמה עלייה ביחס לרבעון המקביל: המכירות לאירופה הגיעו לכ-1 מיליארד דולר, עלייה של 24%, ובשאר העולם נרשמו מכירות של 743 מיליון דולר, עלייה של 9%. הרווח הנקי הרבעוני הסתכם ב-88.3 מיליון דולר, לעומת הפסד של 120 מיליון דולר ברבעון המקביל, ועל בסיס Non-GAAP (בנטרול סעיפים חשבונאיים שונים), הרווח הסתכם בכ-590 מיליון דולר, ירידה של 18.8%. בכך הגיע הרווח הנקי למניה כאמור ל-1.1 דולר, 10 סנטים פחות מתחזיות האנליסטים. מתחילת השנה, הרווח Non-GAAP של מיילן עומד על כ-1.7 מיליארד דולר.

"תוצאות הרבעון השלישי שלנו, הכוללות רווח נקי מתואם של 1.1 דולר למניה, היו חזקות במיוחד כשלוקחים בחשבון את האתגרים שחווינו בארה"ב, כולל הירידה המואצת במכירות ה-EpiPen", מסרה המנכ"לית ברש. "תוצאות אלה ממשיכות לשקף את עמידותה של הפלטפורמה הגלובלית שלנו, כאשר אנו מאמינים שכ-75% ממעל 2 מיליארד דולר של תזרים מזומנים מפעילות שלנו נובעים מהכנסות חוזרות שניתנות לחיזוי, משווקים שונים ברחבי העולם".

ברש הוסיפה כי קבלת האישור לשיווק גרסה גנרית לקופקסון הייתה אבן דרך למיילן, שתוביל את החברה ל"סיום חזק של השנה". נזכיר, שטבע הפחיתה לאחרונה את תחזית הרווח השנתית שלה כאשר הפגיעה של הקופקסון הגנרי של מיילן הייתה בגובה 30 סנט למניה (כ-300 מיליון דולר), כשמתברר כי מיילן נכנסה לשוק בתמחור ובשיווק אגרסיבי. כעת כאמור מיילן מעלה את הרף התחתון של תחזית הרווח שלה ב-15 סנט למניה (כ-81 מיליון דולר).