עו"ד יצחק מלכו הוא הנחקר האחרון בפרשת הצוללות

שמו של מלכו, יועצו הקרוב של רה"מ נתניהו ושותפו של עו"ד דוד שמרון שנחקר במסגרת הפרשה גם הוא, היה אסור לפרסום עד עתה ■ הצוללות המצריות, הסרת ההתנגדות הישראלית והקשר לנתניהו

יצחק מולכו / צילום: איל יצהר
יצחק מולכו / צילום: איל יצהר

עו"ד יצחק מלכו, שהיה שליחו של ראש הממשלה בנימין נתניהו לעניינים מדיניים ואחרים במהלך השנים, הוא הנחקר האחרון במסגרת פרשת הצוללות - ששמו הותר לפרסום זה עתה. מלכו ושותפו הוותיק עו"ד דוד שמרון, שנחקר בפרשה בעבר, נחקרו ביומיים האחרונים באזהרה על-ידי משטרת ישראל. על מלכו נאסר לצאת מהארץ בתקופה הקרובה.

שמרון ומלכו נחקרו אתמול (ב') במשך 15 שעות. חקירת מלכו התמקדה בפעילות הבינלאומית שלו. על-פי המידע שהעביר עד המדינה מיקי גנור, מלכו, שנמצא בקשרים עסקיים עם שמרון, ניצל לכאורה את מעמדו הבינלאומי כדי לקדם את עסקת הצוללות עם גורמים פוליטיים בגרמניה. לפי החשד, הוא סייע בכך לשמרון שייצג את גנור.

היועץ - עו"ד יצחק מלכו (72)

■ שותף בכיר במשרד א.ש. שמרון, י. מלכו, פרסקי ושות'. 

■ שימש כמעין "שר חוץ" של מדינת ישראל, במסגרת תפקידו כיועץ פרטי לראש הממשלה, ובין היתר יוצא לשליחויות מדיניות מטעם נתניהו, משתתף במשאים-ומתנים מטעמו. 

■ המדינה שילמה למולכו כהחזר הוצאות סכומים של מאות (רבות) של אלפי שקלים, המעידים על ההיקף הנכבד של "עבודת" היועץ בשירות המדינה. 

■ נשוי לבת-דודו של נתניהו, שהיא גם אחות של שותפו, עו"ד דוד שמרון.